شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دهمی کاروان پیوند اعضای ایران در بازیهای جهانی با ۴ پله سقوط

بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی پیوند اعضا در مالاگا اسپانیا برگزار شد و کاروان ورزشی ایران با ۴پله سقوط نسبت به رقابتهای جهانی ۲۰۱۵ آرژانتین، در جایگاه دهم جهان قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، کاروان ورزشی پیوند اعضا در حالی در بیست و یکمین دوره مسابقات جهانی ۲۰۱۷ اسپانیا شرکت کرد که از بین ۸۰ ورزشکار اعزامی به این رقابت‌ها تنها ویزای ۴۰ ورزشکار صادر شد.

در این دوره از رقابت‌ها کاروان پیوند اعضای ایران با ۴۰ ورزشکار صاحب ۱۳طلا، ۱۴ نقره و ۱۳ برنز شد و در جایگاه دهم جهان قرار گرفت. این در حالی است که در رقابتهای جهانی دوره گذشته که در آرژانتین برگزار شد، کاروان پیوند اعضا در هفت رشته ورزشی و با حضور ۴۱ ورزشکار با ۲۷ مدال طلا، ۲۲ نقره و ۲۸ برنز در جایگاه ششم جهان قرار گرفته بود.

در این رقابتها و در رشته دو صحرانوردی الهام روشن در رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال موفق به کسب مدال برنز شد. در پدل تنیس نیز شیوا سرحدی و مرضیه یارخلجی به مدال نقره دست پیدا کردند. در رشته پتانک علیرضا روح پرورزاده به مدال برنز رسید و مرتضی افضلی و مصطفی آرمزد در رشته دارت موفق به کسب مدال طلا شدند. در دوچرخه‌سواری نیز محمد جواد حفظی به مدال طلا دست پیدا کرد.

همچنین در رشته اسکواش یارخلجی طلا گرفت و سرحدی و امین صانعی به مدال نقره دست یافتند. در رشته پتانک دوبل و در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال معصومه رضایی و فاطمه رمضانی زاده اول شدند و الهام محمدی و بهاره بیگی به مدال نقره رسیدند.

در ادامه این رقابتها و در رشته بولینگ ۲ مدال برنز توسط کلثوم ابراهیمی و فرشاد زندی کسب شد. در رشته دوچرخه سواری تایم تریل انفرادی و ۳۰کیلومتر جاده، محمدجواد حفظی به دو مدال نقره دست پیدا کرد. در مسابقات شنا و در ماده ۵۰متر پروانه؛ رده سنی ۵۰ تا ۵۹ صفدر ناصرزاده به مدال برنز رسید. محسن محمدخانی و صفدر ناصرزاده مدال نقره و برنز ۲۰۰متر مختلط انفرادی را به دست آوردند و اصغر عظیمی در ۴۰۰متر آزاد، به مدال برنز رسید.

در رقابت‌های دوبل بولینگ نیز فاطمه رمضانی‌زاده و کلثوم ابراهیمی به مدال نقره رسیدند. در پایان رقابت‌های تنیس روی میز انفرادی نیز بابک فتاحی رده سنی ۴۰ تا ۴۹ سال به مدال طلا دست یافت. در بخش بانوان رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال معصومه برجی در جایگاه اول ایستاد و بهاره بیگی و الهام محمدی تقدیر رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال اول و دوم شدند.

در رشته دوبل تنیس روی میز؛ بابک فتاحی و کیوان تیشه‌گران به مدال طلا رسیدند و بهاره بیگی و الهام محمدی تقدیر نیز قهرمان شدند.

در رشته دوومیدانی۲ مدال طلا توسط کلثوم ابراهیمی در پرتاب دیسک و پرتاب وزنه رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال کسب شد، یک مدال طلا در پرتاب دیسک رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال توسط نیلوفر محمد بدست آمد و انعام رهبر در ماده پرتاب توپ رده سنی ۴۰ تا ۴۹سال به مدال طلا رسید. همچنین معصومه رضایی در دو ۱۰۰متر پرتاب وزنه نقره‌ای شد، علی حیدری در رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال در پرتاب توپ دوم شد و انعام رهبر در دو ۱۰۰متر و پرش طول به مدال نقره دست یافت. در ادامه رقابتهای دوومیدانی، شیما شاه منصوری در ۴۰۰متر رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال به برنز رسید و سعید منتظر پرچی در دو صدمتر رده سنی ۳۰ تا ۳۹ سال به مدال برنز دست یافت.

در رقابت‌های انفرادی بدمینتون نیز مریم رحمانی و حسین رضایی به مدال طلا و نجمه کمالی به مدال برنز رقابت‌های جهانی اسپانیا دست یافتند. در رشته دوبل بدمینتون نیز مریم رحمانی و نجمه کمالی موفق به کسب مدال طلا این رشته در بیست ویکمین دوره مسابقات جهانی اسپانیا شدند.

کاروان ورزشی پیوند اعضاء امشب ساعت ۲۲ وارد ایران می‌شود.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!