جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
"پینه‌را" در مسیر بازگشت به ریاست جمهوری شیلی

رئیس جمهوری سابق شیلی توانست در انتخابات درون حزبی برای انتخاب کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود و به این ترتیب موقعیتش را برای بازگشت به عرصه سیاست در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۱۷ مستحکم کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، با شمارش ۶۰ درصد آرای انتخابات درون حزبی ائتلاف راست‌گرای "آلیانزا"، سباستین پینه‌را، رئیس جمهوری سابق شیلی که ۶۷ ساله است و در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ در این سمت بود، توانست ۵۷ درصد آرا را به دست بیاورد و به این ترتیب می‌تواند امید داشته باشد که به عنوان کاندیدای این ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری شیلی حضور داشته باشد.

رای گیری روز یکشنبه چهار کاندیدا را برای انتخابات شیلی در نظر گرفته و در صورتی که پینه‌را در این انتخابات که نوامبر ۲۰۱۷ پیروز شود، می‌تواند برای اقتصاد کشور مناسب باشد. سرمایه گذارها اصلاحات اقتصادی از سوی میشله باچلت، رئیس جمهنوری چپ میانه را عامل بی ثباتی اقتصاد در کشور می‌دانند و می‌گویند پینه‌را می‌تواند با پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری اوضاع را بهتر کند.

پینه‌را در دوران ریاست جمهوری بیکاری را کمتر کرد و رشد اقتصادی را بیشتر کرد اما با تظاهرات دانشجویی و دانش آموزی به دلیل ایجاد اصلاحات در سیستم آموزشی روبه‌رو بود و در اغلب اوقات مقام‌های دولت وی پاسخگو نبودند و گروه‌های مدنی به اعتراضات علیه وی ادامه دادند.

براساس نظرسنجی اخیر موسسه "CEP" در ژوئن سال جاری میلادی، پینه‌را تاکنون ۲۴ درصد آرا را در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۱۷ از آن خود کرده است.

باچلت دیگر اجازه کاندید شدن برای انتخابات را ندارد. همچنین اگر هیچ یک از کاندیداها نتوانند ۵۰ درصد آرا را در دور نخست به دست بیاورند، دور بعدی در دسامبر برگزار می‌شود.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!