دوشنبه, ۲۰ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تشدید تنش‌ها میان دادستان کل ونزوئلا با دولت مادورو

تهران- ایرنا- عدم حضور دادستان کل ونزوئلا در یک جلسه دادگاه عالی این کشور به دنبال ارسال احضاریه برای وی، تنش ها میان این مقام ونزوئلا و دولت کاراکاس را تشدید کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه اینترنتی تله سور، ' لوئیسا اورتگا دیاس' دادستان کل ونزوئلا در حالی در این جلسه دادگاه عالی حضور نیافت که این جلسه برای رسیگی اتهام سوءمدیریت وی برگزار شد. دادستان کل ونزوئلا یکی از منتقدان دولت نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا طی اعتراض های خیابانی علیه دولت کاراکاس بوده است.
یک قاضی دادگاه عالی ونزوئلا پیشتر دستور توقیف دارایی های دادستان کل و بستن حساب بانکی وی را صادر کرده بود. خروج این مقام ونزوئلایی از کشور نیز ممنوع شده است.
اورتگا روز سه شنبه از حضور در دادگاه عالی برای ارائه دفاعیاتش امتناع کرد. پس از عدم حضور دادستان کل، دادگاه عالی 30 روز وقت دارد تا حکم خود را صادر کند. اگر این دادگاه تصمیم به محاکمه اورتگا بگیرد، حضور وی در این سمت براساس بند 380 قانون کیفری این کشور به حال تعلیق در خواهد آمد. در صورت محاکمه اورتگا، این اولین بار است که دادگاه عالی ونزوئلا دادستان کل این کشور را محاکمه می کند.
از آغاز اعتراض های سه ماه اخیر در ونزوئلا علیه دولت مادورو، دادستان کل این کشور جایگاه خود به عنوان یک حامی دولت را تغییر داد و به یک منتقد دولت تبدیل شد. رهبران سوسیالیست ونزوئلا اورتگا را به انجام اقداماتش با جانبداری از خشونت متهم کرده اند. این رهبران می گویند که اورتگا از اظهارنظر شدیداللحن علیه خشونتهای مخالفان در ونزوئلا که تاکنون 94 کشته برجای گذاشته امتناع کرده است.
' طارق العسیمی' معاون رئیس جمهوری ونزوئلا، اورتگا را به اجازه دادن به مخالفان در به اجرا درآوردن فعالیتهای خشونت آمیزشان در این کشور و حمایت از آنها در بی ثبات کردن ونزوئلا متهم کرده اند. وی گفت که دادستان کل اجازه داده تا جرائمی علیه دولت منتخب نیکلاس مادورو انجام شود بدون اینکه عاملان ارتکاب این جرائم مجازات شوند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!