پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
نشست 'احترام به جامعه مسلمانان' در مجلس نمایندگان برزیل برگزار شد

مادرید- ایرنا- نشست 'احترام به جامعه مسلمانان' روز پنجشنبه در مجلس نمایندگان جمهوری فدراتیو برزیل برگزار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبر دریافتی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا ، در این نشست که نمایندگان جوامع مختلف و از جمله شیخ «خزرجی» رئیس مرکز اسلامی برزیل واقع در سائوپائولو ، سفرا و نمایندگان سفارتخانه های مقیم برازیلیا و نمایندگان پارلمان برزیل شرکت داشتند از 2میلیون مسلمان برزیل بخاطر تسامح و همزیستی مشترک با جامعه برزیل و نقش آنها در پیشرفت این کشور تقدیر شد.
در این نشست همچنین دو نماینده پارلمان برزیل با اشاره به اینکه مسلمانان با آموزه های دینی خود بهترین جوامع در همزیستی و صلح دوستی، بردباری و آرامش در برزیل هستند، سیاست و قوانین مهاجرتی دونالد ترامپ را جنگ با جوامع مسلمان دانسته که مغایر با اصول مردم سالاری بوده و اقدامی ضد بشری و در عین حال تبعیض آمیز می باشد و جامعه برزیل مخالفت خود را با اقدامات تبعیض آمیز علیه دیگران اعلام می نماید.
در نشست امروز همچنین نمایندگان جوامع اسلامی ضمن تاکید بر اینکه تروریسم هیچ ارتباطی با اسلام ندارد اشاره داشتند که تروریسم دین و آیین وجغرافیا نمی شناسد و معضلی است که خطر آن متوجه همه جهان می باشد.
در پایان این نشست، لزوم همدلی وتسامح جوامع اسلامی برزیل با یکدیگر و مردم برزیل در این کشور چند فرهنگی مورد تاکید قرار گرفت.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!