دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تبلیغات اینترنتی دلیل بازداشت 30 درصد داعشی ها در اسپانیا

مادرید - ایرنا - از سال 2014 تا کنون 224 تن در اسپانیا به دلیل همکاری با داعش بازداشت شدند که حداقل 30 درصد این افراد به دلیل فعالیت در اینترنت برای اهداف این گروه تروریستی دستگیر شده اند.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری افه، این مهم نشان دهنده توجه و اهمیت این گروه تروریستی به اینترنت برای تحقق اهداف خود می باشد.
ژنرال «میگل بایستروس» مدیر موسسه مطالعات راهبردی اسپانیا با ذکر این آمار گفت: اهمیت تبلیغات برای داعش آنقدر بالاست که حتی وزیر «تبلیغات» در سطح یک وزیر جنگ برای تشکیلات تعریف شده است.
البته تبلیغات اینترنتی داعش در اسپانیا با توجه به مانع زبان خیلی موفق نبوده چرا که اکثر پیام های گروه تروریستی داعش به دو زبان عربی و انگلیسی منتشر می شوند.
با این وجود، بنا برگزارش دپارتمان امنیت ملی اسپانیا، گروه تروریستی داعش در تابستان 2016 فعالیت گسترده ای برای استخدام مترجم اسپانیایی به عمل آورده که نشان دهنده تمرکز این گروه بر کشور اسپانیا می باشد.
از طرفی، اسپانیا مجموعا در 44 مورد از بیانیه های مختلف داعش مورد اشاره قرار گرفته که 17 مورد از آنها حاوی تهدید مستقیم علیه این کشور بوده اند.

** افزایش نگرانی اسپانیایی ها نسبت عملکرد داعشی ها
از سوی دیگر، روزنامه لاراسون در گزارشی نوشت: نگرانی مردم اسپانیا از 'تروریسم بین المللی' به عنوان یکی از اصلی ترین مولفه های آخرین نظرسنجی 'مرکز پژوهش های جامعه شناسی' اسپانیا می باشد.
بر این اساس، در نظرسنجی ماه ژوئن این مرکز در خصوص نگرانی های مردم اسپانیا، 5.8 درصد از مصاحبه شوندگان، این مهم را به عنوان نگرانی خود مطرح کرده اند.
این در حالیست که در نظرسنجی ماه می سالجاری، این مورد نگرانی فقط 1.9 درصد از مردم اسپانیا را تشکیل داده بود. به عبارتی، نگرانی مردم اسپانیا از عملکرد بین المللی داعش یک رشد 4 درصدی در مدت زمان فقط یک ماه داشته است که البته قاعدتا سوء قصد های منچستر و لندن در این زمینه بی تاثیر نبوده اند.
شایان ذکر است در نظر سنجی ماه ژوئن مرکز مذکور، 'تروریسم بین المللی' در جایگاه نهم نگرانی های مردم اسپانیا قرار داشت.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

 

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!