یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
هشدار کلیسای کاتولیک ونزوئلا نسبت به بروز "دیکتاتوری" در کشور

کلیسای کاتولیک ونزوئلا با اعمال فشار بر دولت به دلیل بحران سیاسی هشدار داد که تلاش برای اصلاح قانون اساسی، کشور را به دیکتاتوری نظامی سوق می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیه‌گو پادرون، رئیس کنفرانس اسقف‌های ونزوئلا گفت: این برنامه از سوی دولت با زور اعمال می‌شود و نتیجه تغییر و اصلاح قانون اساسی باعث می‌شود تا حکومتی دیکتاتوری شکل گیرد.

کلیسای کاتولیک ونزوئلا که نقش تاثیرگذاری در این کشور دارد روابط دیرینه‌ای با نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری این کشور داشته است.

اپوزیسیون راست میانه ونزوئلا مادورو را به این مساله متهم می‌کند که قصد دارد تا با ایجاد اصلاحات و تغییرات در قانون اساسی قدرتش را مستحکم‌تر کند و به همین دلیل به دنبال برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

آنها مادورو را به بروز بحران اقتصادی در کشور و کمبود مواد غذایی و دارویی در کشور متهم می‌کنند؛ اما وی این اتهامات را رد کرده است.

رهبران کاتولیک سال گذشته میلادی تلاش کردند تا میان دولت و اپوزیسیون میانجی‌گری کنند اما این مذاکرات به دلیل اینکه دو طرف یکدیگر را متهم کردند، شکست خورد.

در جریان ناآرامی‌ها و درگیری‌ها در کشور در سه ماهه گذشته میان پلیس و معترضان ضد دولتی دست کم 91 تن کشته شدند.

اپوزیسیون ونزوئلا می‌گوید مادورو می‌خواهد با تشکیل هیات موسسان و پر کردن آن با متحدانش، قدرت خود را مستحکم کند.

قرار است رای گیری برای این هیات موسسان 30 ژوئیه سال جاری میلادی برگزار شود.

براساس نظرسنجی صورت گرفته توسط یک موسسه خصوصی، مشخص شد که 80 درصد از مردم ونزوئلا از رهبری مادورو ناراضی هستند و 70 درصد هم مخالف برنامه اصلاح قانون اساسی توسط وی هستند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!