شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کاراکاس خواستار حفاظت آمریکا از دیپلمات های ونزوئلایی شد

مادرید - ایرنا - دولت ونزوئلا روز سه شنبه از آمریکا درخواست کرد که از کارمندان دیپلماتیک ونزوئلا در مقابل 'خشونت متعصب و افراطی'، حفاظت کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، دولت ونزوئلا در حالی‌ این درخواست را از آمریکا مطرح کرد که «رافائل رامیرز» سفیر ونزوئلا نزد سازمان ملل متحد، روز گذشته (دوشنبه) هنگام صرف غذا به همراه خانواده اش در رستورانی در نیویورک، هدف سخنان توهین آمیز گروهی از ونزوئلایی ها قرار گرفت که وی را به دلیل بحران حاکم در این کشور، 'قاتل' خطاب کرده بودند.
دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا با انتقاد از رخداد، اعلان کرد که این دومین بار است که هیأت دیپلماتیک ونزوئلا در سازمان ملل متحد، مورد حمله خشونت آمیز مخالفان دولت قرار می‌ گیرد.
ونزوئلا در بیانیه خود یادآور شد: نخستین حمله در مقر سازمان ملل متحد هنگامی رخ داد که که یک فرد با ورود به این ساختمان، به دو دیپلمات ونزوئلایی حمله کرد.
وزارت امور خارجه ونزوئلا همچنین در بیانیه دیگری از دولت آمریکا به عنوان کشوری که مقر سازمان ملل متحد در آن واقع است، خواهان احترام به ضمانت ها و مصونیت های در نظر گرفته شده برای دیپلمات ها تحت پوشش کنوانسیون 1961 وین، شد.
وزارت امور خارجه ونزوئلا افزون بر آن، درخواست نمود که مجازاتی که برای این گونه اقدامات علیه دیپلمات ها و خانواده های آنها تعیین شده است، اجرا شود.
این وزارتخانه افزود: خشونت افراطی علیه نمایندگان دیپلماتیک و خانواده های آنها، نشان دهنده کارزار نفرت و حمله روزانه طراحی شده علیه کشور ماست.
این رویداد در حالی‌ است که ونزوئلا از بحران وخیم سیاسی و اجتماعی رنج می‌ برد که تاکنون بیش از 90 کشته و هزاران مجروح برجا گذاشته است و هزاران تن دیگر در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگانی خیابانی علیه دولت مادورو، دستگیر شده اند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!