شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مورالس به روابط خصمانه با شیلی پایان داد

رییس‌جمهوری بولیوی اعلام کرد، دوره رویارویی میان بولیوی و شیلی بر سر اختلافات ارضی در اقیانوس آرام بعد از مبادله بازداشتی‌ها از دو طرف رو به اتمام است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپونتیک، درگیری‌های مرزی میان بولیوی و شیلی نقطه تیره‌ای در روابط دو کشور شده بود. در پی تبادل بازداشت‌شدگان اوو مورالس، رییس جمهوری بولیوی در پیامی توئیتری نوشت: "با در آغوش کشیدن مقام‌ها در ایست بازرسی تامبو کوئمادو، ما بر دشمنی‌های گذشته فائق آمدیم. دیپلماسی مردمی-مردمی متحدکننده و سازنده است و دشمنی، اختلاف‌افکن و نابودگر."

شیلی و بولیوی در سال ۱۹۷۸ بخاطر نزاع در بندر آریکا، روابط دیپلمایتک خود را قطع کردند. روسای پلیس بولیوی و شیلی در منطقه بازرسی تامبو کوئمادو در مسیر بازگرداندن دو نظامی شیلیایی به دولت شیلی که در جولای ۲۰۱۷ در خاک بولیوی دستگیر شدند، یکدیگر را به آغوش کشیدند. آنها پس از عبور از خاک بولیوی با عبور از ایست بازرسی میان این دو کشور دستگیر شده بودند. این اتفاق به دنبال محاکمه ۹ شهروند بولیویایی و بازداشت آنها به جرم قاچاق در خاک شیلی بود. این افراد از کشور اخراج شده و به بولیوی برگردانده شدند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!