جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رئیس جمهوری بولیوی: ترامپ در اجلاس گروه 20 منزوی شده بود

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری بولیوی اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در تصمیم گیری سران شرکت کننده دراجلاس گروه 20 برای حمایت از توافق نامه آب و هوایی پاریس منزوی شده بود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری پرنسا لاتینا نوشت اوو مورالس رئیس جمهوری بولیوی در توییتی تصریح کرد: ترامپ در نشست گروه 20 به دلیل رد توافق نامه آب و هوایی پاریس منزوی شد. جامعه جهانی خواستار آلودگی کمتر و همگرایی بیشتر شد.
رئیس جمهوری بولیوی در ادامه از اقدامات کشورهای عضو گروه 20 در حمایت از توافق نامه پاریس تقدیر کرد.
مورالس اخیرا نیز از تصمیم ترامپ برای خروج آمریکا از توافق نامه آب و هوایی پاریس به عنوان «خیانت بزرگ به کره زمین» یاد کرده بود.
در همین حال دولتها، سازمانها و مقامات کشورهای جهان نارضایتی خود را نسبت به خروج آمریکا از معاهده آب و هوایی پاریس اعلام کرده اند.
ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا خروج آمریکا از این معاهده را اشتباه جدی وانشگتن خواند.
رئیس جمهوری بولیوی در توییتی دیگر تصریح کرد: ما از این حقیقت که کشورهای گروه 20 این مساله را به رسمیت شناخته اند که دلیل اصلی مهاجرت های اجباری در جهان جنگ ها، نقض حقوق بشر و بلایای طبیعی است، استقبال می کنیم.
به گزارش ایرنا، اختلافات آشکار میان آمریکا ودیگر اعضای گروه 20 در این دوره به شدت بر حصول توافق های جدید سایه افکنده بود و مقامات ارشد این گروه بارها دراظهارنظرهای خود به این مسئله اشاره کردند. به رغم اختلافات جدی واشنگتن با دیگر اعضا بر سر توافق آب و هوایی پاریس، دیگر شرکت کنندگان بر اجرای این توافق نامه مهم جهانی تاکید کردند و این نشان می دهد که دوره جدیدی در اجرای سیاستهای اساسی بین المللی بدون مشارکت واشنگتن آغاز شده است.
اجلاس دو روزه گروه 20 روز جمعه ( 16تیرماه) در شهر هامبورگ آغاز شد. نشست سال جاری گروه 20 شامل 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزی، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه، آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا بود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!