جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
درخشش هنرمندان جوان انزلی در جشنواره دانشجویی برزیل

انزلی -ایرنا- هنرمندان جوان شهر انزلی در بیست و پنجمین جشنواره بین المللی دانشجویی کاریکاتور پیراسیکابای کشور برزیل خوش درخشیدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا ،سپیده سیفی زاده موفق به کسب مقام نخست این جشنواره شد و مژده ملک اوغلی و سوگند صیدجو نیز دیپلم افتخار این جشنواره بین المللی دانشجویی را کسب کردند.
بیش از 2500 هنرمند دانشجو از سرتاسر جهان در این جشنواره شرکت داشتند که هفت اثر از بین 5000 اثر به عنوان برگزیده جهانی شناخته شد که آثار این هنرمندان جوان را نیز شامل می شد .
42 اثر به نمایشگاه این جشنواره راه پیدا کرده که شامل 2 اثر از سپیده سیفی زاده سه اثر از مژده ملک اوغلی و سه اثر سوگند صیدجو به نمایش در آمده، همچنین در بخش دیگر این جشنواره اثر سپیده سیفی زاده به عنوان اولین مقام در بخش محیط زیست انتخاب شد .
*سپیده سیفی زاده بهمبری ، متولد 1374 دانشجوی کارشناسی دانشگاه گیلان در رشته نقاشی است.وی پیش از این نیز برگزیده جشنواره سیکاکو sicaco کره جنوبی 2017 و دریافت دیپلم افتخار ،فینالیست جشنواره کاریکاتور ملی شهر من اراک ،برگزیده نخستین جشنواره نقاشی دانشجویی دانشگاه گیلان و دریافت لوح تقدیر و تندیس و موفقیتهای بسیار دیگری را در کارنامه هنری خود دارد.
*سوگند صید جو دانشجوی رشته نقاشی دانشگاه گیلان متولد سال 1374 بندرانزلی نیز برگزیده جشنواره SICACO 2016 کره جنوبی و جشنواره بین المللی رقابتی کاریکاتور هند ژانویه 2017 و دارنده دیپلم افتخار از یازدهمین دوره جشنواره بین المللی کاریکاتور رومانی است.
*مژده ملک اوغلی متولد 1375 بندرانزلی دانشجوی رشته نقاشی دانشگاه گیلان است. از جمله موفقیت های او می توان به برگزیده اثر در جشنواره 'PANON POWER 2014' و چاپ اثر در بولتن مربوطه مجارستان، برگزیده جشنواره 'SICACO 2015'کره جنوبی و دریافت دیپلم افتخار و چاپ اثر در بولتن مربوط، برگزیده جشنواره' SICACO 2016' کره جنوبی و دریافت دیپلم افتخار چاپ پنج قطعه عکس در کتاب بهترین های عکاسی 1394 و دریافت لوح تقدیر عکاسی دیجیتال هنرهای تجسمی گیلان اشاره کرد.
به گزارش ایرنا گیلان از مهدهای مهم هنرهای تجسمی در کشور محسوب می شود؛ از هنرمندان بنام گیلان در این عرصه می توان از جلیل ضیاء پور بنیانگذار نقاشی نوین ایران ، آیدین آغداشلو از نقاشان بنام ایران، اردشیر محصص کاریکاتوریست معروف ، معصومه سیحون نقاش و مدیر گالری سیحون قدیمی‌ترین نگارخانه هنری فعال ایران ، حسین محجوبی نقاش و مهندس معمار ، صادق بریرانی از پیشکسوتان هنر گرافیک ایران، ابوالقاسم موسوی لاهیجانی نام برد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!