پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ونزوئلا پنجشنبه شاهد اعتصاب سراسری خواهد بود

حزب اپوزیسیون حاکم بر پارلمان ونزوئلا از همه مشاغل خواست تا در مخالفت با دولت کاراکاس پنجشنبه هفته جاری به مدت ۲۴ ساعت دست به اعتصاب بزنند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اپوزیسیون حاکم بر پارلمان ونزوئلا در ادامه تحریک مردم علیه دولت کاراکاس، کل کشور را به اعتصاب فراخواند.

در همین راستا «فردی گوارا» رهبر مخالفین از همه مشاغل از جمله مراکز خرید، رستوران ها و سیستم حمل و نقل شهری خواست تا پنجشنبه هفته جاری در اوج چهارمین ماه متوالی از آغاز اعتراضات خیابانی، به مدت ۲۴ ساعت فعالیت خود را به حال تعلیق درآورند.

اپوزیسون همچنین با ادعای تلاش برای تشکیل دولت وحدت ملی از عزم خود برای جایگزینی قضات دیوان عالی خبر داد که طرفدار «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری چپگرای این کشور هستند.

گفتنی است اپوزیسیون روز یکشنبه نیز همه پرسی صوری برگزار کرد تا مخالفت خود را با پیشنهاد مادورو برای ایجاد مجلس مؤسسان به نفع تغییر قانون اساسی، ابراز کند.

این در حالی است که ونزوئلا ۳۰ جولای شاهد برگزاری همه پرسی رسمی برای ایجاد مجلس مؤسسان است.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا می گوید چنانچه دولت ونزوئلا قصد خود را برای تشکیل مجلس مؤسسان و بازنویسی قانون اساسی عملی کند، بی درنگ با تحریم های جدی واشنگتن مواجه خواهد شد.

(منبع: خبرگزاری مهر)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!