شنبه, ۲۷ آوریل ۲۰۲۴
شنبه, ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رئیس جمهور بولیوی: مداخله آمریکا در ونزوئلا برای دستیابی به نفت است

رئیس جمهوری بولیوی گفت، آمریکا خودش را برای توطئه ای علیه مقام‌های ونزوئلایی با هدف دست یافتن به نفت این کشور آماده می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل روز سه شنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که اگر ونزوئلا دست از تشکیل شورایی برای تدوین مجدد قانون اساسی بر ندارد، واشنگتن آماده اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه این کشور است.

اوو مورالس، رئیس جمهوری بولیوی در صفحه توئیتری خود نوشت: توطئه اقتصادی ترامپ علیه مادورو با هدف مداخله و کنترل بر مردم ونزوئلاست. هدف آمریکا از این کار دست یافتن به منابع نفتی ونزوئلاست.

رئیس جمهوری بولیوی همچنین گفت که برخی از روسای جمهوری سابق کشورهای آمریکای لاتین به طرز شرم‌آوری از اعمال تحریم‌ها علیه کاراکاس حمایت می‌کنند.

ونزوئلا یک دوره تنش سیاسی را در بحبوحه اوضاع بد اقتصادی تجربه کرده است. اکثر راهپیمایی‌های اعتراضی اخیر در آوریل سال جاری میلادی رخ داد پس از آنکه دادگاه عالی این کشور تصمیم گرفت تا کنترل مجمع ملی را از دست اپوزیسیون بگیرد.

دادگاه عالی از این تصمیم عقب نشینی کرد اما تظاهرات همچنان ادامه یافت.

در مه سال جاری میلادی، مادورو تصمیم خود را در تشکیل شورایی برای تدوین مجدد قانون اساسی اعلام کرد که به گفته اپوزیسیون این کشور تلاشی برای تحکیم قدرت خودش و روی کار ماندن است.

در جریان تظاهرات ضد دولتی در ونزوئلا بیش از ۹۰ تن کشته شدند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!