یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های نفتی مشابه ایران علیه ونزوئلا است

بنا به گفته یک مقام ارشد کاخ سفید و یک مشاور مطلع دولتی، واشنگتن در حال بررسی تحریم‌های مالی علیه ونزوئلا است که موجب متوقف شدن پرداخت ارز دلار برای خرید نفت این کشور خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این تحریم‌ها می‌تواند محدودیت‌های شدیدی علیه صادرات نفت خام ونزوئلا و قطع دسترسی دولت سوسیالیست این کشور به ارز خارجی به وجود بیاورد.

تحریم‌هایی که قرار است جلوی تراکنش‌های مالی شرکت نفت دولتی ونزوئلا با واحد پول آمریکا را بگیرد می‌تواند جزء سخت‌ترین تدابیر تنبیهی مرتبط با نفت باشد و به گفته دو منبع خبری در کاخ سفید در دست بررسی هستند.

دولت آمریکا می‌خواهد با این تحریم‌ها دولت سوسیالیست نیکولاس مادورو را وادار به کنار گذاشتن طرح‌هایش برای تشکیل یک کنگره جدید به منظور بازنویسی قانون اساسی کند.

این در حالی است که اقتصاد متکی به نفت ونزوئلا از مدت‌ها پیش دچار بحران شدید شده و دولت ونزوئلا را با چندین ماه اعتراضات علیه خود روبرو کرده است.

تحریم‌های مربوط به قطع دسترسی دولت ونزوئلا به دلار کار را برای دولت مادورو به منظور به دست آوردن ارز برای پرداخت بدهی‌هایش و واردات کالاهای اساسی هرچه بیشتر دشوار خواهد کرد.

گفته می‌شود این تدابیر آمریکا مشابه با تحریم‌هایی است که علیه ایران در ارتباط با برنامه هسته‌ای اعمال شد و صادرات نفت ایران را به نصف کاهش داد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!