پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
خلبان مهاجم به ساختمان دیوان عالی‌ ونزوئلا:باید با سلاح ها بجنگیم

مادرید- ایرنا- «اسکار پرز» خلبانی که روز هفتم تیر با استفاده از بالگرد به ساختمان دیوان عالی‌ و وزارت کشور ونزوئلا حمله کرد در مصاحبه با روزنامه اسپانیایی 'لا وانگواردیا' تاکید کرد مخالفان دولت باید با سلاح علیه دولت مادورو بجنگند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، پرز گفت: ما بخشی از یک گروه گسترده جنبش مقاومت متشکل از ماموران شورشی را تشکیل می‌ دهیم.تنها چیزی که می‌ خواهیم اتحاد همه ونزوئلایی ها برای نجات از این رژیم قاچاقچی موادمخدر ،دیکتاتور و ظالم است.
وی بدون وارد شدن به جزئیات خبر داد که روز دوشنبه ، 18 نفر از اعضای این گروه در حمله نیروهای امنیتی دستگیر شدند و او با شانس بیشتری فرار کرد.
پرز 36 ساله ، شجاعت جوانانی را که با سنگ علیه گازهای اشک آور و کامیون های آب پاش نیروهای ضدشورش مقابله می‌ کنند، مورد تحسین قرار می‌ دهد اما معتقد است که برای سرنگونی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا ، سلاح نیاز می‌ باشد ، مخصوصا پس از اینکه مادورو یک ماه پیش گفته بود که برای دفاع از انقلاب بولیواری متوسل به نیروی نظامی خواهد شد.
مادورو همچنین ابراز داشته بود که آنچه را که در صندوق های رای به دست نیاورد با سلاح به دست خواهد آورد.
گروهی که پرز را همراهی و حفاظت می‌ کنند، مسلح هستند و همچنین به نظر می‌ رسد که مایل به استفاده از سلاح هستند.پرز می‌ گوید :خونی که در رگ ما جاری است ، همانند «سیمون بولیوار» رهبر آزادیبخش ونزوئلا ، آزادیبخش است .ما معتقدیم که باید جنگید، باید با سلاح جنگید و باید در برابر این اراذل و اوباش که با مرگ و ترس حمله می‌ کنند، از خود دفاع کرد.
به عقیده این خلبان، درحال حاضر یک راه حل توافق شده برای مناقشه غیرممکن است و معتقد می‌ باشد که میانجیگری «خوسه لوییس رودریگز زاپاته رو» نخست وزیر سابق اسپانیا بی‌ ثمر خواهد بود.
پیشنهاد ترک خیابان ها در ازای اینکه مادورو از مجلس مؤسسان انصراف دهد و فراخوان انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود ، پرز را متقاعد نمی‌ کند.
وی می‌ گوید:ما حاضر به مذاکره با یک قاتل ، یک آدم کش ، یک قاچاقچی مواد مخدر و با مردمی بی‌ ارزش نیستیم .تنها مذاکره این است که قدرت را به ملت واگذار کند و تا وقتی‌ که به آزادی دست نیابیم، خیابان ها را ترک نخواهیم کرد.
گزینه یک راه حل توافق شده ، بین مخالفان دولت تفرقه ایجاد کرده است .بسیاری از مخالفان دولت معتقدند که نمی‌ شود به حرف مادورو اعتماد کرد و اگر خیابان ها را ترک کنند ، تنها به تسهیل سوق استبدادی مادورو پرداخته ا‌ند .پرز در این رابطه تصریح کرد:از طریق منطق، این افراد قدرت را ترک نخواهند کرد. دولت مرتکب جرایم زیادی شده، از نقض حقوق بشر گرفته تا قاچاق مواد مخدر .راه دیگری جز ابدی کردن خود در قدرت ندارد.
وی از سوی دیگر می‌ گوید که شواهدی از شکنجه در زندان های ونزوئلا در دست دارد، هنگامی که دوستان و اقوام وی از خشونت مقامات زندان از جمله شوک الکتریکی‌ یا خفگی با کیسه رنج می‌ بردند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!