یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اولین وزیر دولت انگلیس پس از ۱۶ سال به آرژانتین می‌رود

وزیر خزانه‌داری انگلیس قرار است به عنوان اولین وزیر کابینه انگلیس پس از ۱۶ سال به آرژانتین سفر کند. از او خواسته شده تا در نشست با مسئولان آرژانتین از حق و حقوق کشورش در جزایر فالکلند دفاع کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، فیلیپ هاموند،‌ وزیر خزانه‌داری انگلیس در این سفر با مائوریسیو ماکری، رئیس‌جمهوری آرژانتین و برخی وزرای این کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت. این سفر بخشی از مسافرت چهار روزه هاموند به جنوب آمریکاست که با هدف احیای ارتباطات تجاری صورت می‌گیرد؛ روابطی که هرگز پس از جنگ فالکلند در ۱۹۸۲ بهبود نیافت.

از سال ۲۰۰۱ تاکنون هیچکدام از وزرای کابینه انگلیس به آرژانتین سفر نکرده‌اند اما روابط دو کشور پس از روی کار آمدن ماکری در آرژانتین که موضع کمتر خصمانه در قبال فالکلند در پیش گرفته است، اندکی بهبود یافته است. آرژانتین این جزیره که آن را مالویناس می‌نامد، متعلق به خود و اشغال شده توسط انگلیس می‌داند. این سفر تنها چند ماه پس از آن انجام می‌شود که آرژانتین اعلام کرد بریگزیت می‌تواند به حمایت اروپا از کنترل انگلیس بر فالکلند پایان دهد.‌

در همین حال اندرو روسیندل، از قانونگذاران حزب محافظه‌کار انگلیس از هاموند خواست تا با هرگونه پیشنهاد برای ایجاد روابط تجاری در ازای حق حاکمیت فالکلند مخالفت کند. او گفت: هاموند حق دارد برای ایجاد روابط تجاری با آرژانتین تلاش کند اما چیزی که فروشی نیست "جزایر فالکلند بریتانیا" است. حق حاکمیت این جزایر نباید تحت هیچ شرایطی مورد بحث قرار بگیرد.

وزیر خزانه‌داری انگلیس ابتدا با دولت برزیل و مسئولان تجاری آن درباره روابط تجاری بحث و گفت‌وگو کرده و پس از آن راهی آرژانتین می‌شود.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!