جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
انتقاد مورالس از سیاستهای آمریکا در قبال ونزوئلا

تهران - ایرنا - «اوو مورالس» رئیس جمهوری بولیوی از سیاستهای آمریکا در قبال ونزوئلا، بویژه تحریم جدید واشنگتن علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا، رئیس جمهوری بولیوی دیروز (سه شنبه) در صفحه شخصی توییتر خود نوشت: آمریکا به طور مستبدانه تحریم هایی را علیه ونزوئلا به دلیل اجرای اصول خودمختاری و استقلال اعمال کرد.
به دنبال برگزاری انتخابات مجلس موسسان در ونزوئلا، آمریکا تحریم هایی را علیه نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا اعمال کرد. واشنگتن پیش از این اعلام کرده بود که در صورتی که این انتخابات مد نظر دولت کاراکاس برگزار شود، تدابیری را علیه دولت مادورو در دستور کار قرار می دهد. مخالفان این انتخابات مدعی هستند که دولت مادورو با برگزاری انتخابات مجلس موسسان و به دنبال آن تشکیل این مجلس به دنبال بازنویسی قانون اساسی هستند تا از آن به نفع خود بهره برداری سیاسی کنند.
مورالس در توییتی تصریح کرد: بی توجهی به تصمیم دمکراتیک و مستقل مردم ونزوئلا نقض قوانین بین الملل است.
وی تاکید کرد که بی توجهی جامعه جهانی، بویژه آمریکا به رای بیش از هشت میلیون نفر از مردم ونزوئلا، نادیده گرفتن دمکراسی و قانون اساسی ونزوئلا است.
به گزارش ایرنا، مخالفان دولت کاراکاس بر تداوم اعتراض ها علیه مادورو و دولتش تاکید داشته اند. مخالفان اعلام کرده اند که انتخابات مجلس موسسان را به رسمیت نمی شناسند و مدعی هستند که مادورو با تشکیل مجلس موسسان به دنبال تثبیت قدرت خود است.
رئیس شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که بیش از 41 درصد از مردم این کشور در انتخابات تاریخی مجلس موسسان شرکت کردند.
انتخابات مجلس موسسان در حالی یکشنبه گذشته در ونزوئلا برگزار شد که هدف این مجلس اعمال تغییرات در قانون اساسی این کشور است.
نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا تاکید کرده است برگزاری این انتخابات تنها راه حل چالش ها در کشوری است که با بدترین مشکلات اقتصادی و سیاسی چند دهه اخیر به دنبال کمبود مواد غذایی و دارو و همچنین نرخ تورم بالا دست و پنجه نرم می کند.
مادورو طرح این مجلس را برای نجات از وضعیت بحرانی ابداع کرد. مخالفان دولت مدعی هستند که مادورو در نظر دارد از طریق این مجلس، اراده و خواسته‌های خود را بدون مزاحمت مخالفان به اجرا برساند. با توجه به این که مخالفان وی انتخابات را تحریم کرده‌اند و فقط طرفدارانش به پای صندوق خواهند رفت، پیروزی مطلق مادورو در انتخابات به نظر بدیهی می‌آید.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!