یکشنبه, ۲۸ آوریل ۲۰۲۴
یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تاکید مجدد نخست وزیر اسپانیا بر عدم برگزاری همه پرسی ایالت کاتالونیا

مادرید- ایرنا- «ماریانو راخوی» نخست وزیر اسپانیا با آرامش تمام تاکید دارد که همه پرسی‌ روز یکم اکتبر (9 مهر )، ایالت کاتالونیا برگزار نخواهد شد و آماده اقدامات در صورت نافرمانی است .

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه ال پاییس، راخوی امروز جمعه ضمن اشاره به اینکه قانون و دموکراسی باید در کنار هم محترم شمرده شوند و نمی توان با ادعای دموکراسی قانون را زیر پا گذاشت، برای چندمین بار تاکید کرد همه پرسی غیرقانونی استقلال طلبی ایالت کاتالونیا به رغم تبلیغات جدایی طلبان مبنی بر برگزاری آن در یک اکتبر سالجاری، تحت هیچ شرایطی برگزار نخواهد شد.
نخست وزیر اسپانیا افزوده است اگر جدایی طلبان اقدام به دستور کار قرار دادن طرح همه پرسی در پارلمان کاتالونیا کنند، وی آمادگی دارد یک نشست فوق العاده هیات دولت را در تعطیلات ماه آگوست تشکیل دهد تا با این موضوع برخورد شود.
پارلمان محلی ایالت کاتالونیا با سپری شدن تعطیلاتی تابستانی، از روز 16 آگوست (25 مرداد)، فعالیت های خود را از سر می گیرد و احتمال دارد در همین تاریخ طرح همه پرسی – که قرار است مبنای قانون برگزاری همه پرسی کاتالونیا باشد – را مورد بررسی قرار دهد.
راخوی می گوید اگر چنین شود، هیات دولت اسپانیا نیز برای مقابله با آن در همان روز 16 آگوست به صورت فوق العاده تشکیل جلسه خواهد داد. رئیس ایالت کاتالونیا هم این تاکید نخست وزیر مبنی بر تشکیل هیات دولت در تعیطلات تابستانی را با کنایه مورد اشاره قرار داده و گفته چه خوب که هیات دولت همیشه اینگونه به فکر کار است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!