پنجشنبه, ۱۸ آوریل ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
 زمینه‌های خوبی برای همکاری با اسپانیا وجود دارد

وزیر امور خارجه با بیان اینکه زمینه‌های خوبی برای همکاری و گفتگو در خصوص موضوعات مختلف با اسپانیا وجود دارد، گفت: تبادلات مردمی و روابط فرهنگی و هنری به تقویت روابط دو کشور کمک می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، رئیس مجلس سنای اسپانیا با ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

یرگارسیا اسکودرو رئیس مجلس سنای اسپانیا در ملاقات با ظریف ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و مراسم تحلیف روحانی گفت: مناسبات ایران و اسپانیا دارای سابقه دیرینه می‌باشد و علاقمندیم با جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های خود را در ابعاد مختلف توسعه دهیم.

ظریف نیز ضمن خوش آمد گویی اظهار داشت: تبادلات مردمی و روابط فرهنگی و هنری به تقویت روابط کمک می‌کند. زمینه‌های خوبی برای همکاری و گفتگو در خصوص موضوعات مختلف با اسپانیا وجود دارد.

طرفین همچنین بر تقویت همکاری‌های اقتصادی و بر طرف کردن موانع توسعه این همکاری‌ها تاکید کردند. دکتر ظریف با تشریح ویژگی‌های کشورمان مانند انرژی ارزان قیمت، موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی کارآمد، ثبات و امنیت و ... اظهار داشت این عوامل زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری شرکت‌های خارجی ایجاد کرده است.

رئیس مجلس سنای اسپانیا در خصوص برجام نیز گفت: برجام فرصت‌های بسیار خوبی برای افزایش مبادلات تجاری، بازرگانی و سرمایه گذاری ایجاد کرده است و ما تاثیر مثبت آن را در مناسبات اقتصادی ایران و اسپانیا به وضوح شاهد هستیم.

(منبع: خبرگزاری دانشجو)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!