پنجشنبه, ۲۸ مارس ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تهدید یک گروه آنارشیست به حمله علیه مناطق توریستی اسپانیا

یک گروه آنارشیست مخالف صنعت گردشگری گسترده در اسپانیا تهدید کرده که دست به حملات بیشتری در بارسلونا و مایورکا می‌زند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این گروه آنارشیست موسوم به "آران" به یک اتوبوس حامل گردشگران انگلیسی در کاتالونیا حمله کردند. این توریست‌ها در ابتدا فکر کردند که این حمله توسط داعش صورت گرفته اما اعضای گروه آنارشیستی آران اقدام به پنچر کردن تایرهای این اتوبوس کرده و شیشه‌های این اتوبوس را شعارنویسی کردند.

این گروه هرج و مرج طلب در پیامی ویدئویی درباره حمله به صورت آنلاین با عنوان "گردشگری گسترده، محله‌های اسپانیا را از بین می‌برد، قلمروها را نابود می‌کند و مردم قشر کارگر را به بدبختی می‌اندازد" پیامی را منتشر کرده است.

این گروه بعدا اقدام به تخریب دوچرخه‌هایی کرد که توسط گردشگران در بارسلونا اجاره می‌شد و یک بخش دیگر از این گروه در مایورکا داخل یک رستوران کنار ساحلی در پالما شده و با در دست داشت بنر و بمب‌های دودزا اقدام به ارعاب گردشگران کردند.

این گروه در حساب توئیتری خود مدعی شد به دنبال توقف گردشگردی گسترده است "چون مایورکا را نابود می‌کند و طبقه کارگر کاتالونیا را به نابودی می‌کشاند."

لائورا فلورس، یکی از رهبران آران به تایمز گفت: نمی‌توانیم حملات بیشتر را رد کنیم. در گذشته حملاتی صورت گرفته و در آینده هم انجام می‌شود.

نوئل خوزه‌فدیس، رئیس انجمن مسافرت اسپانیا موسوم به "آبتا" گفت که از بابت حملات بیشتر می‌ترسد چون آنها از تاکتیک‌های خطرناکی استفاده می‌کنند که نباید اتفاق بیفتد. دلیل اصلی وقوع این حملات این است که دولت‌های محلی به حرف‌های ما گوش نمی‌دهند و آنها را جدی نمی‌گیرند. درخواست ما از گردشگران این است که هشیار باشند و به جاهایی که احتمال حمله است، نروند.

آران که در سال 2012 تاسیس شده، در سراسر اسپانیا گسترده شده و به دنبال استقلال کاتالونیاست تا به "سیستم کاپیتالیسم و بی عدالتی جهانی" پایان دهد.

این گروه آنارشیست حمایت احزاب چپ‌گرای اسپانیا و مردم ناراضی محلی را هم دارد.

حامیان این گروه اتهام "گردشگرهراس" را رد می‌کنند اما مدعی‌اند که این در مقابل بازاری که به دنبال جمع آوری منابع طبیعی یا محیط زیست محلی است، مقاومت می‌کند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!