جمعه, ۲۹ مارس ۲۰۲۴
جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
لاریجانی: ایران از توسعه روابط با کشورهای دوست استقبال می کند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط با کشورهای دوست استقبال می کند و یکی از راه های گسترش این روابط، ارتقای سطح تعاملات پارلمانی است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی ظهر امروز (یکشنبه ۱۵ مرداد) در دیدار با ایوان فلورس رئیس گروه دوستی پارلمانی شیلی و ایران گفت: شرکت های ایرانی تعاملات زیادی با کشورهای اروپایی دارند و برای اینکه با ظرفیت های کشور شما آشنا شوند، نیازمند شناخت زمینه های فعالیت دو کشور توسط تجار است که در این مسیر اتاق بازرگانی می تواند تاثیرگذار باشد.

همچنین در این دیدار ایوان فلورس اظهار داشت: من به نمایندگی از رئیس جمهور کشورم برای شرکت در مراسم حاضر شدم و پیام تبریک ایشان را نیز ابلاغ کردم و خیلی خوشحالم که از نزدیک ایران را دیدم.

وی افزود: ایران کشور پیشرفته ای است و من از توسعه و پیشرفت های ایران سخنان زیادی شنیده بودم ولی اکنون از نزدیک آن را لمس کردم و برایم بسیار جالب توجه بود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی شیلی و ایران گفت: نمایندگان ما در پارلمان بسیار علاقه مند به گسترش ارتباط با کشورهای خاورمیانه هستند و ما معتقدیم که در این مسیر باید روابط پارلمانی را گسترش دهیم و هیات هایی اعزام شوند تا این تعاملات و شناخت صورت پذیرد.

وی در ادامه اظهار داشت: چند ماه گذشته هیاتی از ایران به شیلی سفر کردند و در آنجا ملاقات های خوبی صورت گرفت و در اثر این تعاملات، ما بیشتر خواهان افزایش روابط اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک را ایران هستیم.

ایوان فلورس در پایان پیشنهاد داد که کمیسیون سیاست خارجی دو کشور زمینه های افزایش ارتباطات پارلمانی و سیاسی را فراهم نمایند که در پی فعالیت این کمیسیون، هیات های تجاری هم ملاقات هایی را انجام داده و پس از شناخت نیازها و امکانات، تبادلات مورد نظر صورت پذیرد.

(منبع: خبرگزاری مهر)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!