چهارشنبه, ۱۵ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
سازمان ملل نیروهای امنیتی ونزوئلا را به اعمال بیش از حد زور علیه معترضان متهم کرد

دفتر حقوق بشر سازمان ملل امروز (سه‌شنبه) نیروهای امنیتی ونزوئلا را به استفاده بیش از حد از زور برای سرکوب معترضان، کشتار ده‌ها تن از آنها و در عین حال بازداشت خودسرانه حدود پنج هزار نفر از ماه آوریل تاکنون متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ این دفتر اعلام کرد که از این بازداشتی‌ها حدود هزار نفر همچنان در زندان به سر می‌برند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل یافته‌های اولیه خود را بر پایه ۱۳۵ مصاحبه انجام شده از راه دور و همچنین پاناما به دست آورده و اعلام کرد که درباره ۱۲۴ مورد از مرگ این معترضان تحقیقات انجام داده و دریافته که ۴۶ مورد از آنها منتسب به نیروهای امنیتی، ۲۷ مورد منتسب به گروه‌های مسلح حامی دولت و مابقی نیز نامشخص بوده است.

راوینا شمدسانی، سخنگوی دفتر سازمان ملل در یک نشست خبری در شهر ژنو گفت: ما نگران هستیم که وضعیت در ونزوئلا در حال بدتر شدن است؛ این موارد نقض حقوق بشر نشانی از کاهش نداشته بنابراین ما نگران مسیری هستیم که ونزوئلا در آن حرکت می‌کند.

وی اظهار داشت: مسئولیت موارد نقض حقوق بشری که ما گزارش می‌کنیم مربوط به عالی‌ترین سطح دولت ونزوئلا می‌شود.

این در حالی است که امروز (سه‌شنبه) وزرای خارجه ۱۴ کشور در پرو با یکدیگر دیدار می‌کنند به این امید که در یک پاسخ منطقی به بحران سیاسی فزاینده ونزوئلا اتفاق نظر پیدا کنند.

رئیس‌جمهور پرو یکی از مخالفان صریح مجمع تدوین کنندگان قانون اساسی جدید ونزوئلا بوده است اما دیگر مقامات منطقه معتقدند که توافق درمورد هرگونه اقدام دسته جمعی علیه ونزوئلا ریسک‌هایی به همراه دارد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!