جمعه, ۰۳ می ۲۰۲۴
جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رئیس جمهوری بولیوی: نیروهای مسلح کشورهای آمریکای لاتین باید ضد امپریالیستی باشند

تهران- ایرنا- ' اوو مورالس' رئیس جمهوری بولیوی گفت که نیروهای مسلح آمریکای لاتین باید قوایی ' ضد امپریالیستی ' باشند.

به گزارش پایگاه اینترنتی تله سور،مورالس روز گذشته (سه شنبه) در مراسم سالگرد تشکیل نیروهای مسلح بولیوی در لاپاز همچنین خواستار اتحاد قدرت نظامی در این منطقه برای مقاومت در برابر مداخله های امپریالیستی شد.
رئیس جمهوری بولیوی تصریح کرد: برای جلوگیری از نابودی جوامع مان توسط تاسیسات نظامی امپریالیستی، لازم است اتحاد در میان تمامی ارتش های آمریکای لاتین ایجاد شود. ما باید متحدتر از همیشه باشیم و دکترین ضد امپریالیستی را در دستور کار قرار دهیم.
مورالس تاکید کرد که منطقه آمریکای لاتین با یک مقطع سرنوشت ساز روبرو است زمانی که امپراطوری آمریکا شرایط اعتدال خود را از دست داده و تلاش می کند بار دیگر این منطقه را بدست آورد و مستعمره خود کند. این روند با بدست آوردن ذخایر عظیم نفتی ونزوئلا در حال آغاز شدن است.
مورالس افزود: در ونزوئلا آنها (آمریکایی ها) تلاش می کنند در امور این کشور مداخله کنند تا دولت کاراکاس را سرنگون کرده و سپس منابع این کشور را به بهانه ایجاد دمکراسی، مقابله با تروریسم و دفاع از حقوق بشر از آن خود کنند. به همین دلیل خواستار دفاع از زادگاه مان در آمریکای لاتین هستم. زادگاه ما قلمرو و منابع طبیعی موجود در این منطقه است. ما باید در این راستا آگاهی سیاسی چشمگیری برای اینکه بدانیم از چه چیزی باید دفاع کنیم، داشته باشیم.
رئیس جمهور بولیوی عنوان کرد: دفاع از منابع طبیعی مان دفاع از نسل های جدید است تا آنها در فقط زندگی نکنند.
وی با درخواست برای ایجاد قوای مسلح با هدف دفاع از خود بر لزوم کار مشترک بر روی ایجاد یک مدل اقتصادی مستقل در این کشور تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، مورالس پیشتر نیز بارها از سیاستهای مداخله جویانه و متجاوزانه آمریکا در کشورهای آمریکای لاتین به شدت انتقاد کرده بود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!