دوشنبه, ۰۶ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آمریکا کاپیتان تیم ملی فوتبال مکزیک را تحریم کرد

تهران – ایرنا – وزارت خزانه داری آمریکا «رافائل مارکز» کاپیتان تیم ملی فوتبال مکزیک را به اتهام ارتباط مالی با یک کارتل قاچاق مواد مخدر تحریم کرد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دفتر کنترل سرمایه های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا «رافائل مارکز» کاپیتان تیم ملی فوتبال مکزیک را به همراه بیش از 20 مکزیکی دیگر به دلیل آنچه ارتباط مالی با یک کارتل قاچاق مواد مخدر عنوان شده، تحریم کرد.
مارکز که در تیم های اروپایی بارسلونا و موناکو بازی کرده، در جایگاه کاپیتان تیم ملی فوتبال مکزیک نیز قرار گرفته و در چهار دوره مسابقات جام جهانی در این تیم حضور داشته است.
افراد تحریم شده متهم به ارتباط مالی با «رائول فلورس هرناندز» هستند که یک قاچاقچی مواد مخدر مرتبط با کارتلها و گروه های تبهکار مواد مخدر است.
یکی دیگر از چهره های شاخص میان این افراد، «خولیو سزار آلوارز» خواننده مشهور مکزیکی است که با رد این اتهامات اعلام کرده از مارکز دعوت خواهد کرد تا برای دفاع از خود اقدام قانونی کنند.
«انریکه پنیا نیه‌تو» رئیس جمهوری مکزیک که عکسی به همراه این خواننده را در حساب اینستاگرام خود منتشر کرده بود، کمی پیش از اعلام این تحریم ها، تصویر یادشده را حذف کرد.
به گزارش ایرنا، این اقدام وزارت خزانه داری آمریکا در حالی است که موضوع قاچاق مواد مخدر از مکزیک به آمریکا بحث روز سیاست مداران و رسانه های این کشور است.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا یکی از وعده های انتخاباتی اش ساخت یک دیوار در مرز آمریکا و مکزیک بود.
وی علت ساخت این دیوار را پیشگیری از ورود مواد مخدر و مهاجران غیرقانونی مکزیکی که به زعم وی پول و فرصت های شغلی آمریکاییان را به باد می دهد، عنوان می کند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!