یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
وزیر دفاع ونزوئلا تهدید ترامپ علیه کاراکاس را حماقت خواند

تهران- ایرنا- وزیر دفاع ونزوئلا روز گذشته تهدید رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر دخالت نظامی در ونزوئلا را ' حماقت و دیوانگی' از سوی ترامپ توصیف کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، خبرگزاری رویترز با اعلام این مطلب افزود: موضع گیری ' ولادیمیر پادرینو' وزیر دفاع ونزوئلا در حالی اعلام شده که قرار است وزارت خارجه این کشور روز شنبه بیانیه ای را در پاسخ به تهدید اخیر ترامپ مبنی بر بررسی احتمالی گزینه نظامی علیه ونزوئلا صادر کند.
پادرینو خاطر نشان کرد: این تهدید ترامپ دیوانگی است. این تهدید یک اقدام به شدت افراطی است. یک عده افراطی بر آمریکا حکومت می کنند.
وی افزود: من به عنوان یک سرباز در کنار نیروهای مسلح و مردم ونزوئلا هستم. مطمئن هستم که همه ما در خطوط مقدم دفاع از منافع و تمامیت ارضی ونزوئلا قرار خواهیم گرفت.
در همین حال 'ارنستو ویلگاس' وزیر ارتباطات ونزوئلا این موضع گیری رئیس جمهوری آمریکا علیه ونزوئلا را تهدیدی برای تمامیت ارضی و استقلال کاراکاس خواند.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ روز گذشته ونزوئلا را تهدید به اقدام نظامی کرد.
ترامپ به خبرنگاران گفت: مردم ونزوئلا سختی می کشند و می میرند. ما گزینه های بسیاری برای ونزوئلا داریم، از جمله گزینه احتمالی نظامی؛ اگر لازم باشد.
پنتاگون اعلام کرده که هیچ دستوری از کاخ سفید درباره ونزوئلا دریافت نکرده است.
ترامپ تاکید کرد: ما در این باره صحبت نمی کنیم. اما عملیات نظامی و یک گزینه نظامی چیزی است که قطعا می توانیم به دنبال آن باشیم.
این تهدید در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا 6 عضو مجلس تازه تاسیس موسسان قانون اساسی ونزوئلا و دو مقام موثر در تشکیل آن را به فهرست تحریم ها اضافه کرد.
ونزوئلا در ماه های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی دست به گریبان بوده و تورم افسار گسیخته موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی در این کشور شده است.
نیکلاس مادورو بارها از توطئه های خارجی به ویژه اقدام آمریکا برای براندازی دولتش سخن به میان آورده است. وی تاکید کرده که دولتش درگیر یک 'جنگ اقتصادی' شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!