یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
وزیر خارجه ونزوئلا: ترامپ به دنبال بی ثبات کردن کل آمریکای لاتین است

تهران- ایرنا- وزیر خارجه ونزوئلا گفت، تهدید اجرای عملیات نظامی علیه ونزوئلا تلاشی از سوی رئیس جمهوری آمریکا برای ایجاد تنش و مناقشه در آمریکای لاتین و بی ثبات کردن این منطقه است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه راشاتودی، 'خورخه آریسا' وزیر خارجه ونزوئلا روز گذشته در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ونزوئلا به شدت موضع گیری غیردوستانه و خصمانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را علیه کاراکاس محکوم می کند.
وی خاطر نشان کرد که هدف واقعی ترامپ فقط ونزوئلا نیست بلکه کل منطقه آمریکای لاتین است. ترامپ می خواهد شاهد هرج و مرج در امریکای لاتین باشد.
این مقام ارشد ونزوئلا تصریح کرد: تهدیدهای شتابزده ترامپ با هدف ایجاد تنش و مناقشه در آمریکای لاتین مطرح شده است. این تهدیدها ناقض صلح، امنیت و ثبات منطقه است.
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ روز جمعه ونزوئلا را تهدید به اقدام نظامی کرد.
ترامپ به خبرنگاران گفت: مردم ونزوئلا سختی می کشند و می میرند. ما گزینه های بسیاری برای ونزوئلا داریم، از جمله گزینه احتمالی نظامی؛ اگر لازم باشد.
این در حالی است که پنتاگون اعلام کرده که هیچ دستوری از کاخ سفید درباره ونزوئلا دریافت نکرده است.
ترامپ تاکید کرد: ما در این باره صحبت نمی کنیم. اما عملیات نظامی و یک گزینه نظامی چیزی است که قطعا می توانیم به دنبال آن باشیم.
این تهدید در حالی است که وزارت خزانه داری آمریکا 6 عضو مجلس تازه تاسیس موسسان قانون اساسی ونزوئلا و دو مقام موثر در تشکیل آن را به فهرست تحریم ها اضافه کرد.
ونزوئلا در ماه های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی دست به گریبان بوده و تورم افسار گسیخته موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی در این کشور شده است.
نیکلاس مادورو بارها از توطئه های خارجی به ویژه اقدام آمریکا برای براندازی دولتش سخن به میان آورده است. وی تاکید کرده که دولتش درگیر یک 'جنگ اقتصادی' شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!