یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ونزوئلا: ارتش برای مقابله با هر تهدیدی آماده است

وزیر دفاع ونزوئلا اعلام کرد، نیروهای ارتش این کشور آمادگی انجام تمامی اقدامات لازم برای حفاظت از کشورشان را دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ولادیمیر پادرینو لوپز، وزیر دفاع ونزوئلا با اشاره به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درخصوص احتمال اقدام نظامی علیه کشورش، بر آمادگی نیروهای ونزوئلایی برای انجام تمامی اقدام‌های لازم در راستای تامین امنیت کشورشان تاکید کرد.

لوپز اظهار کرد: ارتش ونزوئلا همواره بر مقاصد صلح‌آمیز خود تاکید دارد اما در عین حال به عهدی که برای جانفشانی جهت تامین امنیت کشور در صورت نیاز بسته، پایدار است.

وزیر دفاع ونزوئلا گفت که وزارت دفاع این کشور اظهارات اخیر ترامپ را محکوم کرده و این اظهارات را یکی از برجسته‌ترین موارد تهدید علیه کاراکاس تلقی می‌کند.

وزیر دفاع ونزوئلا پیش از این در مصاحبه‌ای تلویزیونی در پاسخ به اظهارات ترامپ گفته بود: این یک اقدام دیوانه‌وار است. این یک اقدام ناشی از افراط‌گری شدید است. کشور آمریکا تحت حکومت یکسری افراط‌گر قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: من به عنوان یک سرباز در کنار مردم و نیروهای مسلح ونزوئلا می‌ایستم. من مطمئن هستم که همه ما در خط مقدم جنگ از منافع و حاکمیت ملی ونزوئلای عزیزمان دفاع خواهیم کرد.

همچنین ارنستو ویلگاس، وزیر ارتباطات ونزوئلا نیز اظهارنظر اخیر ترامپ را یک "تهدید بی‌سابقه علیه حاکمیت ملی" خواند. وی جمعه شب در پیامی در توئیتر نوشت: قرار است تیم دیپلماتیک فردا به وزارت خارجه احضار شود تا یک بیانیه درباره تهدید امپریالیستی علیه ونزوئلا منتشر کند.

اقدام ونزوئلا در انتخاب یک مجمع موسسان قانون اساسی در ماه گذشته میلادی که در آن وفاداران و هم‌پیمانان نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا حضور دارند با برخی محکومیت‌های بین‌المللی مواجه شد.

مادورو گفت: این مجمع که وظیفه بازنویسی قانون اساسی ونزوئلا را دارد برای صلح و موفقیت کشورش لازم است.

کاخ سفید اخیرا اعلام کرده که مادورو درخواست تماس تلفنی با ترامپ را داشته اما ظاهرا دولت با او مخالفت کرده و در بیانیه‌ای گفته است ترامپ زمانی که دموکراسی در ونزوئلا بازیابی شود با رهبر این کشور صحبت خواهد کرد.

نیکولاس ارنستو مادورو گوئرا، پسر نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود دست به حمله نظامی علیه ونزوئلا می‌زند، گفت: اگر نیروهای آمریکایی وارد خاک ونزوئلا شوند، ما کاخ سفید را با تفنگ تصرف می‌کنیم. آقای ترامپ، ما به نیویورک می‌آییم و کاخ سفید را می‌گیریم.

به نظر می‌رسد که پسر مادورو در تعیین مکانی کاخ سفید دچار مشکل شده باشد چون نمی‌دانست که کاخ ریاست جمهوری آمریکا در واشنگتن دی‌سی‌است نه نیویورک.

پیش‌تر معاون رئیس‌جمهور آمریکا در جریان تور سفرهای خود به آمریکای لاتین در پایتخت کلمبیا گفت: راه حل صلح آمیز برای ناآرامی و اغتشاش سیاسی در ونزوئلا امکان پذیر است.

به گزارش ایسنا، مایک پنس این اظهارات را بعد از آن مطرح کرد که دونالد ترامپ روز جمعه اظهار کرد: مداخله نظامی در ونزوئلا نیز به عنوان یک گزینه مطرح است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!