یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ونزوئلا بار دیگر موضع گیری مداخله جویانه آمریکا را محکوم کرد

تهران - ایرنا- وزارت امور خارجه ونزوئلا روز گذشته موضع گیری وزارت امور خارجه آمریکا علیه مجلس موسسان این کشور را محکوم کرد.


به گزارش شبکه تله سور ونزوئلا، 'خورخه آرئاسا' وزیر خارجه ونزوئلا ضمن رد انتقاد وزارت امور خارجه آمریکا از مجلس موسسان ونزوئلا اعلام کرد که این موضع گیری آشکارا نشان دهنده مداخله دوباره آمریکا در امور داخلی ونزوئلا بوده که ناقض اصول منشور سازمان ملل و قوانین بین الملل است.
وزارت امور خارجه ونزوئلا همچنین کمپین انتشار اطلاعات نادرست را از سوی مراکز رسانه ای قدرت های جهان با هدف افزایش بی ثباتی در ونزوئلا را محکوم کرد.
دولت کاراکاس در ادامه عنوان کرد که می خواهد به جامعه جهانی تجاوزات نظام مند و طراحی شده آمریکا علیه ونزوئلا را یادآوری کند.
پیش از این ' هدر نوئرت' سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا اقدام مجلس موسسان ونزوئلا برای در اختیار گرفتن قدرت قانونگذاری پارلمان این کشور را به شدت محکوم کرد.
این در حالی است که اعضای مجلس موسسان ونزوئلا گمانه زنی ها در مورد اینکه مجمع ملی ونزوئلا تحت هدایت مخالفان منحل شده، رد کردند.
دلسی رودریگز رئیس مجلس موسسان ونزوئلا نیز در اظهارنظری اعلام کرد که به رغم گمانه زنی رسانه ها و ادعای مخالفان، مجمع ملی ونزوئلا منحل نشده بلکه فقط مجلس موسسان برخی از وظایف این نهاد قانونگذاری را در اختیار گرفته و قانونگذاران مجمع ملی می توانند به کار خود ادامه دهند .
به گزارش ایرنا، مجلس موسسان قانون اساسی ونزوئلا روز جمعه به صورت رسمی اختیارات قانونگذاری کنگره این کشور را به خود اختصاص داد.
مجلس موسسان که از افراد حامی «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری این کشور شکل گرفته، اختیارات کنگره با اکثریت مخالفان را به خود اختصاص داد.
این مجلس حامی دولت مادورو که 545 عضو دارد، روز جمعه به اتفاق آرا، قانونی را تصویب کرد که اختیار قانونگذاری در موضوعاتی را که با امنیت و حاکمیت مرتبط است، به آن می دهد.
این در حالی است اعضای پارلمان ونزوئلا که اغلب از احزاب مخالف دولت هستند، روز شنبه با رد حکم مجلس موسسان که اختیارات پارلمان را سلب کرده بود، تشکیل جلسه دادند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!