شنبه, ۱۸ می ۲۰۲۴
شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مادورو: جامعه جهانی برای همبستگی با ونزوئلا و محکوم کردن سیاستهای آمریکا متحد شود

تهران- ایرنا- نیکلاس مادورو از جامعه جهانی خواست تا در راستای همبستگی با ونزوئلا در مسیر محافظت از تمامیت ارضی و استقلال این کشور و همچنین مخالفت با افراطی گری های واشنگتن، متحد شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه تله سور، 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا روز گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی به بیان دیدگاههایش در مورد مسائل مختلف پرداخت.
وی گفت: اهداف و خواست های من فردی نبوده است. رویاهایی که ما داریم در راستای وطن پرستی است. آینده این کشور در دستان مردم است و این مردم هستند که متحد رو به جلو گام برمی دارند.
مادورو در ادامه این مصاحبه بار دیگر از مخالفان دولتش خواست تا در راستای حل چالش های این کشور براساس احترام متقابل به مذاکره سیاسی روی بیاورند. وی به مخالفان هشدار داد که دولت و مردم را دست کم نگیرند.
رئیس جمهوری ونزوئلا در مورد تشکیل مجلس موسسان تصریح کرد: این مجلس با رای بیش از هشت میلیون نفر تشکیل شده است. هدف این مجلس اعمال اصلاحات در قانون اساسی و حل و فصل یکسری مشکلات در ونزوئلا است. این مجلس با همکاری دولت برای ارائه راه حل های موثر با هدف بهبود اوضاع اقتصادی ونزوئلا فعالیت خواهد کرد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد، از انجائیکه سیاست های انقلابی هوگو چاوز رئیس جمهوری فقید این کشور در ارائه امور خدمات درمانی و همچنین آموزش سراسری برای فقیرترین بخش های ونزوئلا موفقیت آمیز بود، این سیاست به طور چشمگیری بر سیاستهای آمریکای لاتین تاثیر گذاشت.
مادورو برخی از کشورهای قاره آمریکا را به هدایت از سوی واشنگتن برای شکست انقلاب بولیواریایی متهم و سازمان کشورهای قاره آمریکا را به عنوان ابزاری علیه کاراکاس معرفی کرد.
رئیس جمهوری ونزوئلا تصریح کرد که به رغم مشکلات اقتصادی در این کشور، دولت به برنامه های اجتماعی خود در راستای بهبود وضعیت اقتصادی ادامه داده است.
مادورو در ادامه کمپین رسانه های بین المللی علیه ونزوئلا را رد کرد و گفت که این کمپین موجب شده تا حقایق ونزوئلا نشان داده نشود. وی افزود: این رسانه ها از کسانی که دست به اقدامات خشونت آمیز از جمله سوزاندن اموال عمومی طی اعتراض ها می زنند، به عنوان قهرمان و جنگجو یاد کرده اند.
به گزارش ایرنا، این اظهارات رئیس جمهوری ونزوئلا در حالی مطرح شده است که ونزوئلا طی ماه های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی دست به گریبان بوده و تورم افسار گسیخته، موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی در این کشور شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!