شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دیدار ترامپ از شهر آریزونا برای ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک

ترامپ، به جهت پیگیری سرمایه گذاری کنگره برای دیوار مرزی که می خواهد بین آمریکا و مکزیک بسازد، از مرکز حفاظت مرزیِ یوما در امتداد مرز آمریکا - مکزیک در آریزونا دیدار خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل "تیتریک"؛ به نقل از رویترز: روز دوشنبه مقامات دولت آمریکا گفتند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه (امروز) به جهت پیگیری سرمایه گذاری کنگره برای دیوار مرزی که می خواهد بین آمریکا و مکزیک بسازد، از مرکز حفاظت مرزیِ یوما در امتداد مرز آمریکا - مکزیک در آریزونا دیدار خواهد کرد.

ترامپ تلاش کرده تا تأیید کنگره به رهبری جمهوری خواهان را بگیرد و آنها را برای کمکهای مالی این پروژه متقاعد کند. این پروژه از نظر بسیاری غیر ضروری است.

منطقه مرزیِ یوما به خاطر عبور غیر قانونی که از این مرز انجام می شود، برای نصب دیوار مرزی، مورد توجه گشت مرزی آمریکا است.

بنا به گفته مقامات، ترامپ به دیوار مرزی در یوما نخواهد رفت و تنها به بازدیدِ گشتِ مرزی و گمرگ رفته و به کنترل تجهیزات و سرمایه گذاری‌های لازم برای ساخت دیوار خواهد پرداخت.

ساخت دیوار مرزی، با هدف جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به آمریکا از سوی ترامپ پیشنهاد شده که یکی از وعده های عمده در مبارزات انتخاباتی ترامپ در سال 2016 بود.

او متعهد شد که مکزیک هزینه این دیوار را پرداخت می کند اما دولت مکزیک تأکید کرده است که این کار را انجام نخواهد داد. روابط بین دو همسایه تضعیف شده است.

ترامپ گفته است که راهی برای بازپرداخت این هزینه توسط مکزیک به آمریکا پیدا خواهد کرد اما کنگره باید ابتدا آن را تأمین مالی کند.

(منبع: تیتر 1)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!