دوشنبه, ۰۶ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
انتقاد ونزوئلا از اقدام کلمبیا در تحت حفاظت قرار دادن دادستان کل برکنار شده

تهران-ایرنا- دولت ونزوئلا از اقدام دولت کلمبیا در تحت حفاظت قرار دادن دادستان کل برکنار شده کشورش انتقاد کرد.

به گزارش شبکه تله سور، پیش از این گزارش شده بود که 'لوئیس اروتگا دیاس' دادستان کل برکنار شده ونزوئلا و یک منتقد سرسخت دولت کاراکاس به کلمبیا فرار کرده و ' خوان مانوئل سانتوس' رئیس جمهوری کلمبیا اعلام کرده که اگر اورتگا درخواست پناهندگی سیاسی بدهد کلمبیا قبول خواهد کرد.
در همین حال 'خورخه آرئاسا' وزیر خارجه ونزوئلا ضمن انتقاد از اقدام دولت بوگوتا در تحت حفاظت قرار دادن دادستان کل ونزوئلا اعلام کرد که این اقدام کلمبیا برابر است با حفاظت از فساد و جرم.
وزیر امور خارجه ونزوئلا در صفحه توییتر خود نوشت: بوگوتا به مرکز توطئه علیه دمکراسی و صلح در ونزوئلا تبدیل شده است.
اورتگا که پیشتر خود را قربانی اقدامات سیاسی در ونزوئلا خوانده بود، روز جمعه از ونزوئلا فرار کرده بود. گزارش شده است که وی به همراه همسرش با یک هواپیمای شخصی به کلمبیا فرار کرده است.
پس از حمایت رئیس جمهوری کلمبیا از دادستان کل ونزوئلا، ' افراین سپدا' رئیس سنای کلمبیا نیز از ارائه هرگونه پناندگی سیاسی به اورتگا حمایت کرد.
اورتگا که پیشتر یک حامی دولت ونزوئلا بود، از اوایل سال جاری میلادی مواضعش را علیه دولت مادورو تغییر داد و به یک منتقد وی تبدیل شد.
به گزارش ایرنا، پیشتر مجلس موسسان قانون اساسی ونزوئلا که به اصرار نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور و در سایه تحریم انتخابات از سوی مخالفان، تشکیل شد اورتگا را برکنار و دستور محاکمه وی را صادر کرد.
ونزوئلا طی ماه های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی دست به گریبان بوده و تورم افسار گسیخته، موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی در این کشور شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!