سه شنبه, ۲۱ می ۲۰۲۴
سه شنبه, ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کاهش 46 درصدی ورود مهاجران غیر قانونی مکزیکی به آمریکا

تهران- ایرنا- وزارت امنیت داخل آمریکا روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد از شمار مهاجران غیرقانونی که با عبور از مرز مکزیک خود را به این کشور می رساندند، کاسته شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، یکی از مقامات وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده بین اول ژانویه سال 2017 تا 31 ژوئیه تعداد مهاجران غیرقانونی از مبدا مکزیک به کشور به رقم 126 هزار و 472 نفر رسیده است. این آمار نسبت به زمان مشابه در سال 2016 حدود 46 درصد کاهش دارد.
بدین ترتیب می توان گفت که به علت کاهش حجم ورود مهاجران غیرقانونی از شمار اخراج شدگان از خاک آمریکا نیز کاسته شده است.
از سوی دیگر سرویسهای اداره مهاجرت و گمرک آمریکا برای مقابله با مهاجران غیرقانونی میزان کنترل و بازداشت افراد در داخل خاک این کشور را افزایش داده است.
این آمار و ارقام زمانی منتشر می شود که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا امروز برای ملاقات با نیروهای حفاظت از مرزها به منطقه مرزی «یوما» در ایالت آریزونا می رود.
در سال 2006 یعنی زمان ریاست جمهوری جورج دبلیو بوش جمهوری خواه، قانونی بنام «حصار امن» به تصویب کنگره رسید. براساس آن صدها کیلومتر حصار در این منطقه مرزی ساخته شد.
دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا نیز با اتخاذ سیاستی مشابه پنج روز پس از بدست گرفتن زمام امور کشور فرمان ساخت دیوار 3 هزار 200 کلیومتری در مرز مکزیک و کشورش را امضاء کرد. امضای این فرمان با واکنش و اعتراض مقامات مکزیک و فعالان حقوق مهاجران در آمریکا مواجه شد.

(منبع:خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!