یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ونزوئلا به دنبال همکاری بین‌المللی برای دستگیری دادستان سابق

رئیس جمهوری ونزوئلا گفته است که به دنبال همکاری بین‌المللی برای دستگیری دادستان سابق است که از کشور گریخته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در یک نشست خبری با اشاره به لوئیزا اورتگا، دادستان سابق و همسرش که به خارج از کشور فرار کرده‌اند، گفت: ونزوئلا از اینترپل می‌خواهد تا هشدار قرمز را برای دستگیری این زن و همسرش صادر کند چون این افراد در جرایم جدی دخیل بودند.

دادستان سابق ونزوئلا و همسرش از سوی متحدان مادورو باید در دادگاه حاضر شوند؛ این دو می‌گویند پرونده قضایی که علیه‌شان مطرح شده با انگیزه سیاسی است.

آنها نخست به کلمبیا رفته و سپس روز سه شنبه به برزیل رفته‌اند. دو کشور برزیل و کلمبیا اعلام کرده‌اند که از اورتگا حمایت می‌کنند و آمریکا نیز اقدامات دولت مادورو را در رویارویی با این بحران به شدت مورد انتقاد قرار داده است.

اورتگای 59 ساله که زمانی یکی از حامیان مادورو به شمار می‌رفت، به دلیل نحوه رویارویی وی با معترضان و سرکوب آنها به شدت با مادورو به مخالفت پرداخت و در ماه جاری میلادی از سمتش برکنار شد.

وی به همراه همسرش "جرمن فرر" که یک وکیل است پس از آنکه دادگاه عالی که حامی مادوروست، دستور بازداشتش را داد، از کشور فرار کرد.

دادگاه‌های ونزوئلا از قبل تمامی اموال و حساب‌های اورتگا را مسدود کرده و حکم منع خروج از کشور را برای وی صادر کردند.

این اقدامات در حالی صورت گرفته که فشارهای بین‌المللی بر مادورو افزایش یافته و آمریکا نیز اعلام کرده که گزینه مداخله نظامی در ونزوئلا را همچنان بر روی میز دارد.

مادورو روز سه شنبه از پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان خواست تا کمک کند آمریکا دست از تهدید مداخله نظامی در ونزوئلا بردارد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!