جمعه, ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ادعای آمریکا درباره بیمار شدن اعضای سفارت این کشور در کوبا

تهران – ایرنا – وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد حداقل 16تن از اعضای سفارت این کشور در کوبا به دلیل ابتلا به بیماری های مختلف ناشی از 'حملات صوتی' به آمریکا بازگردانده شده اند.

به گزارش رویترز، وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه با ادعای اینکه این افراد مورد حمله صوتی قرار گرفته اند گفت که برخی اتفاقات 'مرموز' باعث ایجاد نشانه های بیماری مختلف در کارکنان سفارت آمریکا در کوبا شده است.
به ادعای آمریکا، این افراد عمدتا از مشکلات مربوط به شنوایی شکایت داشته اند.
وزارت خارجه آمریکا قبلا هم ادعا کرده بود که کارکنان این سفارتخانه در هاوانا پایتخت کوبا از اواخر سال 2016 از حوادث نامعلومی که باعث ایجاد علائم مختلف بدنی در آنها می شد رنج می برده اند.
هیثر ناورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که اعضای خانواده های این دیپلمات ها هم به همین بیماری ها دچار شده اند.
بر اساس برخی گزارش ها، اعضای سفارت کانادا در هاوانا هم به مشکل مشابهی دچار شده و مانند دیپلماتهای آمریکایی با مشکل از دست دادن شنوایی، تهوع همیشگی، سردرد و عدم تعادل و حتی در برخی موارد صدمه به مغز وسیستم عصبی مواجه بوده اند.
کوبا هر گونه دخالت در چنین حوادثی را رد کرده و اعلام کرده است که به اتهامات آمریکا علیه خود رسیدگی خواهد کرد. این در حالیست که وزارت خارجه آمریکا کوبا را بطور مستقیم متهم نکرده اما در ماه مه از دو دیپلمات کوبا در واشنگتن خواست که خاک آمریکا را ترک کنند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!