شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رییس کمیسیون اسلامی اسپانیا برهمکاری همه جوامع کشور برای مقابله با افراط گرایی تاکید کرد

مادرید - ایرنا - «ریاج ططری» رئیس کمیسیون اسلامی اسپانیا در مقاله روزنامه ال پاییس با اشاره به حملات اخیر بارسلون، بر همکاری همه بخش های کشور برای مقابله با افراط گرایی تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، نویسنده با آسیب شناسی پدیده اسلام هراسی در اسپانیا و با اشاره به همدلی و همبستگی‌ موجود میان مسلمانان و جامعه اسپانیا، تصریح کرد: اعمال جنایتکارانه یک بخش کوچکی از جامعه ، نباید ما را به تعمیم و بدنام کردن همه جامعه وا دارد بلکه باید باعث تامل درمورد اقدامات پیشگیرانه برای اینکه این افراد گمراه، کمتر شوند و برای دستیابی به یک سرزمینی امن و در حال پیشرفت همکاری کنیم.
وی با اشاره به اینکه از جمعیت 46.5میلیون نفری اسپانیا حدود 1.9 میلیون نفر آنها مسلمان هستند ، بر این امر تاکید کرد که باید بین افراد خوب و درستکار که اکثریت مردم هستند و افراد ضد اجتماعی ، خشن و قاتلان که شکارچیانی هستند که فرزندان ما را برای رسیدن به اهداف جنایتکارانه خود جذب می‌ کنند ، تمایز قائل شد .آنها جذب کنندگان مضرهستند که برای تشخیص شان باید با هم همکاری کنیم تا که به یک پیشگیری و سرکوبی موثرتر تروریستم دست یابیم .
ططری در این مقاله افزود: هنوز توسعه آموزش درس دین اسلام برای دانش آموزان مسلمان در اکثر کشور انجام نشده و این در حالی‌ است که می‌ دانیم که یک ابزار اولیه پیشگیرانه در برابر بزهکاری جوانان ، مواد مخدر ، فرقه های مضر و گروه های مسلح است .
وی تصریح کرد: همکاری کارمندان و مدیران مرتبط با آموزش و پرورش برای استخدام معلمان دینی ، حیاتی‌ است و به طور قابل ملاحظه ای در ایالت کاتالونیا اهمیت دارد .
ططری افزود :مقامات آموزشی و پلیس باید برای تشخیص افراد مضر و پیشگیری از نفوذ آنها در جوامع دینی با یکدیگر همکاری داشته باشند و مانع شوند که فرزندان ما زندگی‌ و روح خود را به نابودی دهند .
رئیس کمیسیون گفت :رسانه های مطبوعاتی نقش بسیار مهمی‌ برای جلوگیری از ایجاد اختلافات اجتماعی و همچنین برای جلوگیری از ایجاد هشدار اجتماعی و واکنش های تحقیر آمیز نسبت به یک جامعه ، دارند .
وی تاکید کرد که باید به طور متحد و با یک تلاش مشترک به سوی آینده ای بهتر برای همه، به زندگی‌ روزمره بازگشت .
بنا بر این گزارش ، بعد از ظهر پنجشنبه ۲۴ مرداد ، یک گروه تروریستی در ایالت کاتالونیا به مرکزیت بارسلون ، دست به یک حمله وحشیانه زد که در جریان آن ، ۱۴ نفر در بارسلون و یک نفر در کامبریلس واقع در ۱۲۰ کیلومتری بارسلون کشته شدند .
از ۱۲ نفر اعضای این گروه تروریستی ، ۸ نفر کشته و ۴ نفر نیز دستگیر شدند که پس از برگزاری جلسه دادگاه، قاضی دو نفر را به دلیل اینکه در این حملات دست نداشتند ، آزاد کرد .

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!