دوشنبه, ۰۶ می ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
انتقاد میانجی گران بین المللی از تهدیدها و تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا

تهران- ایرنا- سه میانجی گر بین المللی برای حل و فصل تنش ها در ونزوئلا، روز گذشته از تهدیدها و تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا انتقاد کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه تله سور، ' خوزه لوئیس زاپاترو' نخست وزیر سابق اسپانیا، 'لئونل فرناندز' رئیس جمهوری سابق جمهوری دومینیکن و ' مارتین توریخس' رئیس جمهوری سابق پاناما که از سال 2015 اقدامات بین المللی در راستای حل بحران در ونزوئلا را هدایت کرده اند، از سیاستهای آمریکا در قبال ونزوئلا انتقاد کردند.
زاپاترو تصریح کرد که اعمال تحریم های واشنگتن علیه ونزوئلا و همچنین صحبت کردن دونالد ترامپ از مداخله نظامی احتمالی در ونزوئلا به شدت ناراحت کننده است.
وی گفت که پیشرفت هایی در راستای حصول یک نتیجه صلح آمیز در ونزوئلا ایجاد شده و اقدامات دولت ترامپ به ایجاد یک راه حل سازنده و هوشمندانه کمکی نمی کند.
این سه میانجی گر بین المللی از جامعه جهانی خواستند از تلاش ها برای یافتن تفاهم میان گروههای مختلف سیاسی در ونزوئلا حمایت کنند و عنوان کردند که ازسرگیری فرآیند تقابل نه تنها هیچ کمکی به بهبود اوضاع نمی کند بلکه بی ثباتی را افزایش خواهد داد و منجر به بن بست می شود.
این مقامات سابق تاکید کردند که مصمم به ادامه اقدامات شان در راستای ایجاد صلح و ثبات در ونزوئلا هستند.
به گزارش ایرنا، کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که ترامپ درپی تهدید های اخیر خود سرانجام با صدور یک فرمان ویژه ریاست جمهوری دولت ونزوئلا را یک دولت دیکتاتوری خواند و این کشور را برای نخستین بار مورد تحریم اقتصادی قرار داد.
سخنگوی کاخ سفید روز جمعه با قرائت بیانیه ای از قول رئیس جمهوری این کشور، نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را دیکتاتوری خواند که مردم کشورش را از غذا و دارو محروم کرده و رهبران گروه های مخالفی را که بطور دمکراتیک در این کشور انتخاب شده اند، به زندان انداخته است.
ترامپ در این بیانیه گفته است که به همین خاطر از این پس به موسسات مالی کشورش اجازه نخواهد تا درمبادلات مالی با این کشور شرکت کنند و مصمم است از دسترسی مادورو به بازار هایی که از آن ها برای تقویت دولت و دستگاه های امنیتی خود درسرکوب مردم این کشور استفاده می کند، جلوگیری نماید.
تحریم های جدید آمریکا در حالی علیه اقتصاد ونزوئلا اعمال می شود که مردم این کشور ماههاست با چالش کمبود شدید مواد غذایی و دارو دست و پنجه نرم می کنند و تحریم های بیشتر شرایط اقتصادی ونزوئلا را وخیم تر و مشکلات شهروندان را دوچندان خواهد کرد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!