چهارشنبه, ۰۱ می ۲۰۲۴
چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
آغاز پیگرد و محاکمه "خائنان" در ونزوئلا با حکم مجلس موسسان

براساس حکم مجلس موسسان قانون اساسی ونزوئلا، مقام‌ها تحقیقات درباره ونزوئلایی‌های مظنون به حمایت از تحریم‌های اقتصادی جدید آمریکا را آغاز می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، حکم مذکور تاکید دارد همه کسانی که به اجرای تحریم‌های اخیر آمریکا علیه دولت سوسیالیست کاراکاس به بهانه نحوه مدیریت دولت در درگیری‌های سیاسی کمک کرده باشند "خیانتکار به میهن" هستند و فورا به دفتر دادستانی کل برای تحقیقات ارجاع می‌شوند.

دیوسدادو دابیو، رهبر حزب حاکم سوسیالیست ونزوئلا گفت: آن کسانی که خیانت کردند هیچ گزینه‌ای برای ما باقی نگذاشتند الا اینکه با آنها همانند دشمنان کشورمان برخورد کنیم.

این اقدام چند روز پس از آن انجام می‌شود که نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا به پیگرد حقوقی "مخالفان خائن" که او معتقد است آنها عامل تحریم‌های مالی آمریکا هستند، متعهد شد.

اشاره مادورو به خولیو بورگس، رئیس کنگره تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا بود اما بورگس سه‌شنبه گفت او هیچ مسوولیتی در فشار اقتصادی رو به رشد علیه کاراکاس ندارد.

او گفت: تنها کسی که مسوول شناخته می‌شود، مادورو است.

این تحریم‌ها که اخیرا اعلام شده، نهادهای مالی آمریکایی را از اعطای وام جدید به دولت و یا شرکت ملی نفت ونزوئلا منع می‌کند. آنها همچنین از داد و ستد با دو اوراق قرضه‌ای که اخیرا دولت کاراکاس برای مقابله با انزوای رو به رشد خود راهی بازارهای مالی غرب کرده است، منع شدند.

علاوه بر این، تحریم های مذکور همچنین مانع از آن می‌شود تا غول نفتی ونزوئلا موسوم به "سیتگو" سودهای خود را به ونزوئلا بازگرداند؛ اقدامی که مادورو می‌گوید به اقتصاد فلج این کشور آسیب بیشتری وارد می‌کند.

مقام‌های ونزوئلایی تاکید دارند این تحریم‌ها به مردم عادی ونزوئلا آسیبی نمی‌زند و دولتی را مجازات می‌کند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اکنون آن را "دیکتاتور" می‌داند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!