شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
دیدار دادستان برکنار شده ونزوئلا با دادستان کل مکزیک

دادستان برکنار شده ونزوئلا که اخیرا به دلیل مخالفت و انتقاد از دولت این کشور از کار برکنار شده است، با دادستان کل مکزیک دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، یکی از مقام‌های مکزیک اعلام کرد که این دیدار میان لوئیزا اورتگا، دادستان کل برکنار شده ونزوئلا با دادستان کل مکزیک چند هفته پس از متهم کردن دولت نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا به دخالت در فساد مالی گسترده در کشور صورت گرفته است.

این دادستان 59 ساله گفته که جزئیاتی درباره پرونده‌های فساد به مقام‌ها در آمریکا، اسپانیا، مکزیک، برزیل و کلمبیا می‌دهد.

"رائول سروانتس"، دادستان کل مکزیک دیداری 10 دقیقه‌ای با اورتگای 59 ساله در مکزیکوسیتی داشت اما جزئیات این دیدار اعلام نشده است.

اواخر روز پنجشنبه، اورتگای 59 ساله تصویری در توئیتر خود با دادستان کل مکزیک منتشر کرد و نوشت: ما درباره اقدامات مشترک در مقابله با فساد همکاری می‌کنیم.

دادستان برکنار شده ونزوئلا همچنین گفته که از سوی حامیان مادورو تحت تعقیب است چون می‌خواهد جزئیات فساد مالی از سوی مادورو را فاش کند.

وی یکی از اعضای اصلی در دولت مادورو به شمار می‌رفت اما پس از مارس سال جاری میلادی به یکی از مخالفان اصلی وی تبدیل شد. وی ونزوئلا را به مقصد کلمبیا ترک کرد و برای دیدار با دادستان‌ها به برزیل رفت.

اورتگا گفته است که شواهدی دال بر دخالت مادورو در رشوه گرفتن از کمپانی ساختمانی اودبرشت برزیل دارد.

دولت مکزیک یکی از مخالفان دولت مادوروست و وی را به تضعیف دموکراسی در ونزوئلا متهم می‌کند.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!