شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اعلام همبستگی جنبش های اجتماعی برزیل با مردم ونزوئلا برای مقابله با تهدیدهای خارجی

تهران- ایرنا- جنبش های اجتماعی در برزیل با کشور ونزوئلا در برابر تهدیدهای خارجی اعلام همبستگی کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه تله سور، جنبش های اجتماعی در برزیل طی گردهمایی در شهر سائوپائولو از تمامیت ارضی و استقلال ونزوئلا در برابر تهدیدهایی که این کشور با آنها روبرو است، حمایت کردند. این گردهمایی توسط کمیته برزیلی صلح در ونزوئلا سازماندهی شد.
در این راهپیمایی از مردم برزیل خواسته شد تا در مسیر دفاع از دمکراسی و حق تعیین سرنوشت توسط خود ونزوئلایی ها و حق آنها در زندگی در صلح حرکت کنند.
' پائولو استرادا' از 'ائتلاف بولیواریایی برای مردم آمریکای ما' گفت: آنچه در ونزوئلا رخ داده جرم محسوب می شود. مخالفان در این کشور دست به اقدامات خشونت آمیز زده و یک مداخله خارجی نیز رخ داده است.
دیگر اعضای جنبش های اجتماعی در برزیل نیز اقدامات اخیر آمریکا علیه ونزوئلا ازجمله اعمال تحریم های جدید از سوی این کشور را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، از زمان تهدید رئیس جمهوری آمریکا به اقدام نظامی علیه ونزوئلا، رهبران و گروههای مختلف در آمریکای لاتین بارها از این تهدید واشنگتن انتقاد کرده اند. حتی رهبران حامی آمریکا در آمریکای لاتین نیز هرگونه مداخله خارجی واشنگتن در ونزوئلا را رد کرده و خواستار مقابله جدی با هرگونه اقدام بی ثبات دراین منطقه شده اند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!