جمعه, ۱۹ آوریل ۲۰۲۴
جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
نشست مشترک کابینه دولتهای پرو و بولیوی با حضور رئیسان جمهوری دو کشور

تهران-ایرنا- سومین نشست مشترک کابینه دولتهای پرو و بولیوی دیروز (جمعه) به وقت محلی با شرکت رئیسان جمهوری دو کشور در آغاز به کار آن در لیما پایتخت پرو برگزار شد.

به گزارش تارنمای هرالد تریبیون نسخه آمریکای لاتین، در این نشست مشترک کابینه های پرو و بولیوی، وزیران دو کشور در راستای توافق در مورد یک سرری از سیاستها و پروژه های مشترک با هدف همگرایی بیشتر دو جانبه شرکت کردند.
'پدرو پابلو کازیسنکی' رئیس جمهوری پرو در آغاز به کار این نشست تصریح کرد که منطقه ای که مرز میان پرو و بولیوی را تشکیل داده، منطقه ای استثنایی است که نیاز ویژه ای برای همکاری های دو کشور می طلبد.
'اوو مورالس' رئیس جمهوری بولیوی نیز گفت که مردم بولیوی و پرو شهروندان کشورهای برادر، با تاریخی مشترک هستند و مقامات مسئولیت های زیادی برای همکاری در راستای همگرایی سیاستهای دو کشور دارند.
از جمله دستور کارها برای این نشست ایجاد بزرگراه ها و جاده ها برای مرتبط کردن مناطق مختلف دو کشور است.
وزیران دو کشور همچنین در مورد ارتقا و گسترش همکاری های دفاعی و امنیتی، امور اقتصادی و تجاری و امور انرژی تبادل نظر کردند.
در این نشست مشترک کابینه پرو و بولیوی، روسای جمهور دو کشور بیانیه ای در مورد آن امضا کردند که در آن بر سطح بالا روابط دو کشور، مکانیزم های پیشرفته در مسیر مذاکرات سیاسی و همچنین تلاش دو کشور برای تقویت رشد اقتصادی تاکید شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!