یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
همسر رهبر مخالفان ونزوئلا: ماموران امنیتی از سفرم برای دیدار با رهبران اروپا جلوگیری کردند

تهران - ایرنا - همسر یکی از رهبران مخالف زندانی در ونزوئلا اعلام کرد، ماموران در فرودگاه کاراکاس از سفر وی برای دیدار با رهبران فرانسه، آلمان، اسپانیا و انگلیس جلوگیری کردند.

خبرگزاری فرانسه با اعلام این خبر افزود: خانم ' لیلیان تینتوری' همسر 'لئوپولدو لوپز' رهبر مخالفان دولت ونزوئلا دیروز (شنبه) در صفحه توییترش افزود، ماموران امور مهاجرت در فرودگاه گذرنامه وی را براساس دستور از سوی دفتر دادستانی کل این کشور ضبط کردند.
این فعال حقوق بشر قرار بود با 'امانوئل مکرون' رئیس جمهوری فرانسه، ' آنگلا مرکل' صدر اعظم آلمان، ' ماریانو راخوی' نخست وزیر اسپانیا و ' ترزا می' نخست وزیر انگلیس دیدار و در مورد بحران سیاسی در ونزوئلا گفت و گو کند.
خبرگزاری فرانسه ادامه داد: قدرتهای جهانی نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا را به تضعیف دمکراسی در این کشور و اعمال فشار به مخالفان این کشور متهم کرده اند.
تینتوری در صفحه توییترش تصویری از خود در فرودگاه منتشر کرد و نوشت 'سفرای اسپانیا، آلمان و ایتالیا شاهد ضبط گذرنامه من توسط ماموران امنیتی فرودگاه بودند'.
وی در توییتی افزود 'ماموران امنیتی از خروج من از کشور جلوگیری کردند. دیکتاتوری ونزوئلا مانع از انجام این سفر اروپایی بسیار مهم شد. من آماده ارائه گزارش در مورد نقض حقوق بشر در ونزوئلا بودم اما از این سفر جلوگیری کردند'.
پیش از این 'خولیو بورخس' رئیس مجمع ملی ونزوئلا تحت هدایت مخالفان اعلام کرده بود که وی قرار است به دیدار رهبران چند کشور خارجی برود. هنوز مشخص نیست حکه آیا بورخس موفق به خروج از ونزئلا شده یا خیر
یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس نیز در واکنش به ممانعت از سفر لیلیان تینتوری عنوان کرد: ما این تصمیم را محکوم می کنیم. امیدواریم تینتوری اجازه یابد این سفر را آغاز کند.
امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه نیز در توییتی نوشت که وی منتظر دیدار با تینتوری در اروپا است. وی افزود 'مخالفان دولت ونزوئلا باید آزاد باشند'.
همسر تینتوری (لئوپولدو لوپز) در سال 2015 به حدود 14 سال زندان به اتهام تحریک خشونتهای مرگبار در اعتراض های خیابانی محکوم شد. لوپز در ژوییه (تیر) از زندان به زندان خانگی انتقال یافت.
به گزارش ایرنا، ونزوئلا طی ماه های گذشته با یک بحران عمیق اقتصادی و سیاسی دست به گریبان بوده که موجب گرانی و کمبود شدید کالاهای اساسی و نیز تظاهرات مخالفان دولت شده است و کشته شدن دهها تن در درگیری ها شده است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!