پنجشنبه, ۰۲ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ایسکو، ستاره‌ای که هنوز جام‌جهانی و یورو را تجربه نکرده است

ایسکو با وجود درخشش در تیم ملی ‌اسپانیا هنوز نتوانسته در جام ملت‌های اروپا یا جام‌جهانی بازی کند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، ایسکو در حالی آوریل سال جاری ۲۶ ساله می‌شود که هنوز یورو و جام جهانی را تجربه نکرده است. عملکرد درخشان این بازیکن در دیدار برابر ایتالیا در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باعث شد هافبک ‌اسپانیایی نامش در رسانه‌های مهم جهان تیتر شود. گلوبو ‌اسپورت برزیل عملکرد او را فوق‌العاده‌ عنوان کرد و او را کابوس وراتی نامید.

ایسکو زمانی که ۱۴ ساله بود از اتلتیکو بنامیل بلافاصله به والنسیا پیوست و نخستین بازی‌اش را در ۱۸ سالگی در کوپا دل ری برابر لوگرونیس انجام داد. او توانست دو گل به ثمر برساند. هافبک اسپانیایی در یک سال و نیم تنها شش بازی برای تیم نخست انجام داد. او در هیچ یک از بازی‌ها در ترکیب اصلی حضور نداشت. مربیان باشگاه به هنر او شک کردند و به همین خاطر هافبک ‌اسپانیایی با قراردادی به ارزش ۶ میلیون به مالاگا پیوست. مدیر ورزشی والنسیا می‌خواست این انتقال اتفاق نیفتد اما دیگر دیر شده بود. برخی از مسئولان باشگاه این جابه‌جایی را یک معامله خوب دانستند.

ایسکو در تیم‌ ‌ملی و رئال مادرید برای رسیدن به ترکیب اصلی جنگید. او برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ برای ‌اسپانیا بازی کرد اما تا سال ۲۰۱۴ یک بازی کامل برای لاروخا انجام نداد. او به همین خاطر حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ را از دست داد. ایسکو در یورو ۲۰۱۶ نیز جز ۲۵ بازیکن نبود. هافبک اسپانیایی با هدایت یولن لوپتگی از هشت بازی اخیر تیم ملی در هفت بازی حضور داشته اما تنها یک بازی را کامل به اتمام رسانده است.

او پارسال در مادرید بهترین فصلش را گذراند و توانست بیشترین حضور را نسبت به فصل‌های گذشته در این تیم داشته باشد. هافبک ‌اسپانیایی در زمان کارلو آنچلوتی کمتر از ۷۰۰ ‌دقیقه بازی کرد و در نیمی از بازی‌های لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا در ترکیب اصلی حضور نداشت. تنها آسیب‌دیدگی‌ گرت بیل و عملکرد فوق‌العاده‌اش باعث شد در میانه میدان بتواند بازی کند.

گاتزتا دلو اسپورت، درباره ایسکو نوشت: اگر منچستریونایتد پیش از پیوستن ایسکو به مادرید از امضای قرارداد با او منصرف شده باشد اکنون باید گریه کند. ایسکو اکنون به یک جادوگر تبدیل شده و می‌تواند با پاهایش جادو کند.

اکیپ فرانسه عملکرد ایسکو را مقابل ایتالیا بهترین بازی‌اش با پیراهن لاروخا عنوان کرد و نوشت: او از همه لحاظ فوق‌العاده‌ بود.

اوله هافبک مادرید را Papa FransIsco نامید و و ساکرنت نوشت: در طول هفته‌ همه از عملکرد مارکو آسنسیو صحبت می‌کردند و نام او بیشتر شنیده می‌شد و به نظر می‌رسید شانس اول گلزنی تیم‌ ‌ملی ‌اسپانیا باشد اما ایسکو همه را کنار زد حتی داوید ویا را.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!