شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اعتراض رسمی ونزوئلا به چهار کشور اروپایی

تهران- ایرنا- ونزوئلا روز گذشته به سفرای چهار کشور اروپایی اسپانیا، آلمان، ایتالیا و انگلیس به دلیل آنچه مداخله این کشورها در امور داخلی اش می داند، اعتراض رسمی کرد.

به گزارش ایرنا، شبکه تله سور ونزوئلا نوشت: ' خورخه آرئاسا' وزیر خارجه ونزوئلا تصریح کرد به دلیل مداخله های مکرر سفرا و مقامات دولتی این کشورها در امور داخلی ونزوئلا، ما باید اعتراض مان را نسبت به این اقدامات انتقال می کردیم و این موضوع از نظر ما فوریت داشت.
اعتراض رسمی ونزوئلا با حضور سفرای این کشورها به آنها انتقال داده شد. وزارت امور خارجه ونزوئلا دلیل اعتراض را مداخله کشورهای اروپایی در تصمیم کاراکاس برای ممنوع الخروج کردن ' لیلیان تینتوری' همسر رهبر مخالفان ونزوئلا اعلام کرد.
ونزوئلا اعلام کرده است که دلیل ممنوع الخروج شدن تینتوری اتهام فساد مالی علیه وی و ادامه داشتن تحقیقات است.
آرئاسا همچنین از اظهارنظر اخیر نخست وزیر اسپانیا و رئیس جمهوری فرانسه در مورد دولت نیکلاس مادورو انتقاد کرد و گفت: این نوع اظهارنظرها توهینی به دمکراسی در ونزوئلا است.
وزیر امور خارجه ونزوئلا از کشورهایی که تمایل صادقانه برای کمک به بازگرداندن صلح در ونزوئلا دارند، خواست تا در مسیر احترام به استقلال و دمکراسی این کشور احترام بگذارند.
از سوی دیگر خبرگزاری فرانسه گزارش داد: یک سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد که نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا قرار است هفته آینده در این شورا در ژنو سخنرانی کند.
رولاندو گومز این سخنگو ضمن اشاره به سفر مادورو به سوئیس و حضور وی در شورای حقوق بشر سازمان ملل افزود: این موضوع تایید شده است که مادورو دوشنبه آینده در این شورا سخنرانی خواهد کرد.
خبرگزاری فرانسه تصریح کرد: مادورو در حالی قرار است در شورای حقوق بشر سازمان ملل سخنرانی کند که قدرت های بین المللی وی را به تحت فشار گذاشتن مخالفان مغایر با اصول دمکراتیک متهم کرده اند.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!