شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
رئیس مجلس ملی‌ ونزوئلا خواهان فشار بیشتر بر مادورو شد

مادرید- ایرنا- «خولیو بورخس» رئیس مجلس ملی‌ ونزوئلا و نماینده مخالف دولت از افزایش فشار داخلی‌ و خارجی‌ بر دولت «نیکلاس مادورو» برای اجبار این دولت به مذاکرات برای یک انتقال دموکراتیکی و نه برای ماندن در قدرت، دفاع کرد .

به گزارش ایرنا و به نقل خبرگزاری افه، بورخس روز سه شنبه در مادرید پس از دیدارش با «آلفونسو داستیس» وزیر خارجه اسپانیا در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در ونزوئلا، هنوز امکان یک راه حل وجود دارد اما شرایط برای آن فراهم نمی‌ شود و در این رابطه، نیاز است که فشار بسیار بیشتری از سوی مردم ونزوئلا در داخل و خارج از کشور و کشورهای مختلف وجود داشته باشد .
با این حال ، بورخس در این پرسش که آیا این فشار باید به معنی‌ تحریم ها به رهبران رژیم ونزوئلا باشد، پاسخ داد که فشارها باید در خیابان ها انجام گیرند یا اینکه مخالفان دولت از سوی کشورهایی نظیر فرانسه که از آنها دوری می‌ کردند، پذیرفته شوند.
نماینده مخالف دولت ادامه داد: نبرد برای حقوق بشر، مرز ندارد . بیش از 50 کشور ، نه تنها مجلس مؤسسان جعلی را محکوم کردند بلکه آن را به رسمیت نمی‌ شناسند.
بورخس از سوی دیگر از حمایت مصمم و دائم دولت اسپانیا از مجلس ملی‌ و تلاش برای اینکه بحران ، یک راه حل انتخاباتی و انتخابات آزاد با شفافیت داشته باشد، قدردانی‌ کرد .
بنا بر این گزارش ، بورخس و «فردی گوارا» معاون مجلس ملی‌ ونزوئلا ، روز دوشنبه سفر دوره ای خود به اروپا برای ملاقات با رهبران اروپایی را آغاز کردند.
این دو مقام در سفر خود ، نخست به فرانسه رفته و با «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو و پس از آن به اسپانیا آمدند و با «ماریانو راخوی» نخست وزیر و «آلفونسو داستیس» وزیر خارجه اسپانیا دیدار کردند.
بورخس و گوارا در ادامه سفر خود ، روز چهارشنبه به آلمان سفر خواهند کرد تا که با «آنگلا مرکل» صدر اعظم و دیگر مقامات آلمانی دیدار و گفتگو کنند .

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!