پنجشنبه, ۰۹ می ۲۰۲۴
پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
مخالفان نتانیاهو در اعتراض به سفر وی به آرژانتین تظاهرات می کنند

تهران- ایرنا- نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی قرار است اواخر امروز(یکشنبه) عازم منطقه آمریکای لاتین شود که انتظار می رود با اعتراض هایی در کشور آرژانتین که یکی از کشورهای مقصد وی است، مواجه شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی ' لا تینا'، 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است به عنوان اولین نخست وزیر تاریخ این رژیم به چند کشور آمریکای لاتین از جمله آرژانتین، کلمبیا و مکزیک سفر کند.
برنامه های نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این سفر امضا توافق نامه های همکاری با رهبران آرژانتین، کلمبیا و مکزیک و دیدار با رهبران جوامع یهودی خواهد بود. هیات هایی در بخش های کشاورزی، امور آب رسانی، ارتباطات و انرژی نتانیاهو را در این سفر همراهی خواهند کرد.
نتانیاهو در اولین گام سفرش قرار است به آرژانتین برود و با ' مائوریسیو مکری' رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفتگو کند. دو کشور قصد دارند چندین توافق نامه همکاری امضا کنند. نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار است در بوئنوس آیرس با جامعه یهودیان نیز دیدار کند.
از سوی دیگر کمیته همبستگی با مردم فلسطین و دیگر سازمان های اجتماعی و حقوق بشری در آرژانتین خواستار برگزاری تظاهرات در زمان سفر نتانیاهو به آرژانتین شدند تا مخالفت ها نسبت به این سفر اعلام شود.
این گروهها طی نشستی در بوئنوس آیرس اعلام کردند که سفر نتانیاهو به آرژانتین فرصت خوبی است تا حامیان فلسطین بار دیگر حمایت خود را از فلسطینی ها اعلام کنند.
'تیلدا ربی' یک فعال حامی فلسطین در آرژانتین نیز ضمن تایید تلاش ها برای برگزاری اعتراض علیه سفر نتانیاهو به آرژانتین مخالفت خود را با این سفر اعلام کرد.
همچنین 'نورا کورتینیاس' یک فعال حقوق بشر نیز سفر آتی نتانیاهو به آرژانتین را محکوم کرد.
گفته می شود که قرار است تظاهرات علیه نتانیاهو در زمان دیدارش با رئیس جمهوری آرژانتین در بوئنوس آیرس برگزار شود.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!