یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
اعتراض اتحادیه زنان مسلمان آرژانتین برای سفر نتانیاهو به این کشور

مادرید- ایرنا- اتحادیه زنان مسلمان آرژانتین با‌ صدور بیانیه ای به دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از کشورشان اعتراض کرد.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از آژانس خبری اهل البیت (آبنا ) ، در این بیانیه آمده است:اتحادیه زنان مسلمان آرژانتین با همراهی صورت گرفته از سوی سازمان های اسلامی،مدنی ، جنبش های اجتماعی، سازمان های حقوق بشر ، سازمان های دانشجویی و شهروندان زن و مرد آرژانتین اعتراض خود از دیدار «مائوریسیو ماکری» رئیس جمهوری آرژانتین با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل ، یکی‌ از بزرگترین نسل کش های جهان اعلام می داریم.
بیانیه اتحادیه زنان مسلمان آرژانتین ادامه داد:همانگونه ، سنگدلی و دورویی اعضای حزب ائتلاف دولت آرژانتین که این تروریست بین المللی مشهور(نتانیاهو) را که متهم به جنایات مکرر علیه ملت فلسطینی است را به عنوان شهروند برجسته بوینس آیرس معرفی‌ کرده را محکوم می‌ کنیم .
این بیانیه ادامه داد:جنایات نتانیاهو ، علیه بشریت بوده و همه معاهدات بین المللی برای صلح و مدنیت بین ملت ها را نقض می‌ کند اما رژیم اسراییل نشان داد که با مصونیت و با همدستی قدرت های بزرگ نظیر آمریکا و انگلیس از معاهدات بین المللی نفرت دارد .
اتحادیه زنان مسلمان آرژانتین تصریح کرد:اعلام نتانیاهو به عنوان شهروند برجسته بوینس آیرس، غیر قابل قبول بوده و برای هر شخص شایسته این کشور ، اهانت آمیز است.این چیزی بیشتر از یک عملیات ناشیانه نیست که قصد دارد به یک نسل کش بین المللی مشروعیت دهد و به این رذل با اعطای افتخاراتی که شایسته آن نیست ، به ملت آرژانتین دروغ گفته شود تا که وی به کشور ما بیاید و به فروش سلاح های آغشته به خون برادران و خواهران فلسطینی ما بپردازد .
بیانیه اتحادیه زنان مسلمان آرژانتین افزود :ملت فلسطین ، مردم مظلومی هستند که از 70 سال پیش، با عزت علیه اشغال ناعادلانه کشورشان در دستان یک نهاد غاصب و جنایتکار که در برابر چشمان جهان ، در حال کشتن مردم بی‌ دفاع است ، می‌ جنگد.آنها مردمی هستند که با پلیدی در خانه ها و خیابان هایی‌ که بر اساس قانون به آنها تعلق دارد، قتل عام می‌ شوند .
این بیانیه تاکید کرد:ما هزاران بار می‌ گوئیم که به رسمیت نمی‌ شناسیم که یک نسل کش به کشور ما بیاید .این یک مساله یهودی ستیزی نیست که جنایات اسرائیل را محکوم کنیم زیرا صهیونیسم (یک ایدئولوژی سیاسی ) و یهودیت (یک مذهب توحیدی همانند اسلام و مسیحیت)، مترادف نیستند و به عنوان یک ایدئولوژی باید همانند دیگر ایدئولوژی ها مورد انتقاد قرار گیرد بخصوص اگر مرتکب همه نوع نقض علیه حقوق بشر می‌ شود.
اتحادیه زنان مسلمان آرژانتین افزود:ما از همه کسانی‌ که افکار عمومی‌ را در اختیار دارند، می‌ خواهیم که کاری انجام دهند .نمی‌ خواهیم که دولت آرژانتین با دروغ های بیشتر به ما بگوید که اسرائیل برای فروش امنیت به کشور ما می‌ آید وقتی‌ که در واقع رژیم تروریست آن یک تهدید نه تنها برای مردم خود بلکه برای همه منطقه خاورمیانه و فراتر است .
اتحادیه زنان مسلمان آرژانتین همچنین یادآورشد:آنها ( صهیونیست ها)، کودکان ، زنان و سالمندان را می‌ کشند، بیمارستان ها و مدارس را بمباران می‌ کنند، آیا این از خود دفاع کردن است؟ چرا باید حقوق تمامی یک ملت قربانی شود وقتی‌ که اسرائیل و آمریکا هستند که چنین سوء استفاده ها را مرتکب می‌ شوند؟ آیا این یک رفتار مناسب برای یک رئیس جمهوری است که از کسی‌ که این جنایات علیه ملت های بیگناه را رهبری و انجام می‌ دهد، استقبال و ادای احترام کند ؟ .
بر اساس این گزارش، نتانیاهو روز دوشنبه سفر دوره ای خود به آمریکای لاتین را با ورود به آرژانتین آغاز کرد.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!