یکشنبه, ۰۵ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
انتقاد برنده جایزه صلح نوبل از سفر نتانیاهو به آرژانتین

تهران - ایرنا - فعال حقوق بشر آرژانتینی و دارنده جایزه صلح نوبل از سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به کشورش انتقاد کرد.

به گزارش دیروز (دوشنبه) شبکه تله سور، 'آدولفو پرز اسکیبال' دارنده جایزه صلح نوبل ضمن اننقاد از سفر بنیامین نتانیاهو به آرژانتین تصریح کرد: نتانیاهو به ارتکاب جنایت علیه بشریت در دیوان بین المللی کیفری به دلیل کشتار غیر نظامیان و همچنین بمباران مدارس، بیمارستان ها و مساجد فلسطینی ها متهم بوده است.
این فعال حقوق بشر افزود، اسرائیل 'تئودور آنیبال گاتو' یک عامل سابق دیکتاتوری نظامی سالهای دور آرژانتین را تحت حفاظت خود قرار داده است.
گاتو از سال 2003 در اسرائیل به سر می برد و در سال 2015 دولت نتانیاهو که با حکم دستگیری گاتو توسط اینترپل مواجه شده بود، با درخواست دولت وقت آرژانتین برای استرداد عامل سابق آخرین دیکتاتوری این کشور مخالفت کرد.
تئودور انیبال گاتو پیشتر به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم شده بود.
اسکیبال در انتقاد از دولت مائوریسیو مکری رئیس جمهوری آرژانتین بخاطر استقبال از سفر نتانیاهو گفت: تعجبی ندارد که رئیس دولت به 30 هزار نفری که طی دیکتاتوری نظامی آرژانتین ناپدید شدند، احترام نگذارد.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز در آغاز سفر خود به سه کشور آمریکای لاتین وارد آرژانتین شد و قرار است به کلمبیا و مکزیک نیز سفر کند.
انتقاد اسکیبال در حالی مطرح شده است که حامیان فلسطین دیروز در پایتخت ارژانتین گردهم آمدند تا اعتراض خود را به سفر نتانیاهو اعلام کنند. برخی از این افراد پلاکاردهایی با چهره نتانیاهو که شبیه چهره هیلتر شده بود، در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: صهیونیستها از فلسطین خارج شوید. نتانیاهو از آرژانتین بیرون برو.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!