یکشنبه, ۱۹ می ۲۰۲۴
یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
گروه‌های حقوق بشری، پلیس و روسای جاسوسی را در سطح جهانی هدف قرار داده‌اند

ائتلافی از گروه‌های حقوق بشری، خواهان تحریم روسای پلیس و جاسوسی از سراسر جهان به اتهام نقض گسترده حقوق بشر و فساد شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ائتلاف که اسنادشان امروز (چهارشنبه) منتشر می‌شود ۱۵ مورد از فساد و نقض گسترده حقوق بشر توسط روسای پلیس و سازمان‌های اطلاعاتی از چین، خاورمیانه و کشورهایی چون بحرین، مصر، عربستان، مکزیک و حوزه آسیای میانه را به وزارت خارجه آمریکا و خزانه‌داری این کشور ارائه کرده و به آنها تاکید کردند تا براساس قانون مگنیتسکی این افراد را مورد بازجویی و بازرسی قرار دهند.

این قانون در دسامبر ۲۰۱۶ توسط باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا امضا شد و ادامه قانون ۲۰۱۲ است که براساس آن دارایی‌های مقام‌های روس مرتبط با قتل سرگئی مگنیتسکی، افشاگر روس در سال ۲۰۰۹ مسدود شده و این افراد از سفر به ایالات متحده منع شده‌اند.

این ائتلاف از ۲۳ گروه حقوق بشری در نامه‌ای به رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا و وزیر خزانه‌داری ایالات متحده نوشتند: این ۱۵ مورد از سراسر جهان شامل شکنجه‌های گسترده، ناپدید شدن‌های اجباری، قتل، تجاوز جنسی، اختلاس و رشوه گیری می‌شود.

این گروه در ادامه آورده است: اطلاعات از منابع دست اول مربوط به قربانیان و وکلای آنها، خبرنگاران تحقیقی و گزارش‌های اعلام شده از سوی سازمان‌های غیردولتی است.

در میان افرادی که در این لیست ائتلاف گروه‌های حقوق بشری اسامی‌ آنها آورده شده است می‌توان به یکی از ثروتمندان پرقدرت اوکراینی، رئیس‌جمهور سابق پاناما و معاون وزیر امنیت عمومی چین اشاره کرد.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!