شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
تظاهرات گسترده مردم اسپانیا در حمایت از کاتالونیا

رهبر منطقه‌ای کاتالونیا حمله پلیس اسپانیا به دفاتر دولت منطقه‌ای کاتالونیا را بدین معنا دانست که مادرید عملا دولتش را تصرف کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ده‌ها هزار تن از معترضان در مقابل دفاتر دولت منطقه‌ای کاتالونیا در مرکز منطقه توریستی بارسلونا و همچنین در ۴۰ شهر دیگر این منطقه گردهم آمده، پرچم‌های زرد و سرخ کاتالونیا را تکان داده و شعارهایی چون "نیروهای اشغالی خارج شوید" و "اروپا کجاست؟" سر دادند.

تظاهرکنندگان از ظروف آشپزخانه برای اعلام خشم خود از مقامات اسپانیا استفاده کردند.

کارلوس پوگدمون، رهبر دولت منطقه‌ای کاتالونیا در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: دولت اسپانیا در امور دولت کاتالونیا مداخله کرده و وضعیت فوق‌العاده اجرا کرده است.

وی افزود: ما تمامی اقدامات ضد دموکراتیک و دیکتاتوری دولت اسپانیا را محکوم می‌کنیم. مردم کاتالونیا باید برای شرکت در رفراندوم اول اکتبر برای جدایی از اسپانیا حضور گسترده‌ای به هم رسانند؛ رفراندومی که مادرید آن را غیرقانونی اعلام کرده است.

منابع دولت منطقه‌ای کاتالونیا پیشتر اعلام کرده بودند: پلیس اسپانیا در نخستین حمله خود به دفاتر دولتی این منطقه وزیر اقتصاد دولت منطقه‌ای کاتالونیا را بازداشت کرد.

پلیس اسپانیا در جریان این حمله چندین دفتر دولتی منطقه کاتالونیا را هدف قرار داد.

در جریان این حمله چندین تن از مقامات عالی رتبه محلی نیز بازداشت شدند. پلیس اسپانیا تایید کرد که در ارتباط با این رفراندوم منع شده حملاتی صورت داده است اما به جزئیات آن اشاره‌ای نکرد.

از آنجایی که منطقه کاتالونیا نشان داده که برای برگزاری این رفراندوم مُصِر است پلیس اسپانیا در چند روز اخیر تلاش‌های خود را برای متوقف کردن این رفراندوم افزایش داده است.

(منبع: خبرگزاری ایسنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!