شنبه, ۰۴ می ۲۰۲۴
شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
ملاقات رایزن فرهنگی ایران در اسپانیا با رییس دانشگاه نبریخا مادرید

مادرید- ایرنا- علیرضا اسماعیلی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا روز جمعه با پروفسور «خوان کایون پنیا» رئیس دانشگاه 'نبریخا' در محل دفتر دانشگاه در مادرید ملاقات نمود.

به گزارش ایرنا ، در این ملاقات اسماعیلی با اشاره به فعالیت های رایزنی فرهنگی در حوزه های علمی و فرهنگی ، به توضیحاتی در خصوص وضعیت آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران پرداخت.
پروفسور خوان کایون پنیا رئیس دانشگاه نبریخا ضمن تشکر از حضور رایزن فرهنگی در محل آن دانشگاه به موضوع اهمیت فعالیتهای علمی بین المللی با کشورهای مختلف پرداخته و اظهار امیدواری نمود که این ملاقات زمینه های انجام فعالیتها و تبادلات مشترک را فراهم نماید.
در این ملاقات پروفسور «خوان آنتونیو اسکارباخال» مدیرکل بخش توسعه و بازاریابی دانشگاه نیز حضور داشت. وی با اشاره به سفر اخیرش به تهران، آنرا بسیار خوب ارزیابی نموده و همکاری با دانشگاههای ایران را برای دانشگاه نبریخا با اهمیت دانست.
اسماعیلی در این ملاقات با اشاره به فعالیتهای مشترک با دانشگاههای دیگر اسپانیا، پیشنهاد نمود که با همکاری دانشگاه نبریخا، گفتگوی فرهنگی ایران و اسپانیا در مادرید انجام و آنرا مقدمه ای برای ارتباطات و همکاریهای بیشتر دانست.
رئیس دانشگاه نبریخا نیز ضمن موافقت با همکاری در برگزاری گفتگوی فرهنگی اظهار نمود که دانشگاه نبریخا از هرگونه همکاری و فعالیت علمی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می نماید.
همچنین با توجه به مباحث مطروحه در خصوص برگزاری نشست سیاست و حکومت در جمهوری اسلامی ایران در دانشگاه مذکور نیز توافق به عمل آمد.
دانشگاه نبریخا دانشگاهی بین المللی و خصوصی می باشد که از سال 1995 شروع بکار نموده است و دارای 550 مدرس و حدود 7000 دانشجو در مقاطع و رشته های مختلف تحصیلی است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!