دوشنبه, ۲۹ آوریل ۲۰۲۴
دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 
کوبا خواستار پایبندی همه طرف ها به برجام شد

تهران – ایرنا - «برونو ادواردو رودریگز پاریلا» وزیر امور خارجه کوبا روز جمعه در سخنانی در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بر حفظ و پایبندی همه طرف ها به برجام تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای تلویزیون «تله سور»، رودریگز گفت: ما خواستار آن هستیم که توافق هسته ای با جمهوری اسلامی ایران رعایت شود.
رودریگز همچنین از اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل که کوبا را «فاسد و بی ثبات کننده» نامیده بود، انتقاد کرد.
وی گفت: ما نقض حقوق بشر را که توسط آمریکا انجام شده است به این کشور یادآوری می کنیم. آنها کوچک ترین صلاحیت اخلاقی برای قضاوت در مورد کشور من را ندارند.
رودریگز آمریکا را به استفاده از فشار تسلیحاتی، مالی، قضایی و فرهنگی به منظور دخالت در حق تعیین سرنوشت مردمان تمام سراسر دنیا متهم کرد.
وی هشدار داد: باید به اصل عدم مداخله در امور سایر کشورها احترام گذاشت.
رودریگز همچنین از فشارهای اخیر آمریکا بر کوبا و تهدید نظامی علیه ونزوئلا انتقاد کرد.
وزیر امور خارجه از گفت و گو برای حل بحران سوریه استقبال کرد و گفت که هاوانا از راه حل صلح آمیز مبتنی بر مذاکره برای جنگ سوریه، بدون دخالت خارجی و با احترام کامل به تمامیت ارضی آن حمایت می کند.
علاوه بر این وی اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر «نابودی کره شمالی» را رد کرد و افزود که هاوانا کاملا با این رویکرد مخالف است.

(منبع: خبرگزاری ایرنا)

محبوب ترین اخبار

ثبت نام در خبرنامه ایمیلی سایت سنتینلا

برای اطلاع از اخرین رویدادها در امریکای لاتین عضو شوید!